Haust
2021
NOR-6004 Norsk som andrespråk - 15 stp
Opptakskrav
- Fullført lærarutdanning, praktisk-pedagogisk utdanning eller anna pedagogisk utdanning som kvalifiserer for å undervise på 8.-13. trinn.
- Fullført norsk 1 eller tilsvarande 30 studiepoeng i norsk eller nordisk.
Deltakarane må vere i et tilsettingsforhold på ein skole som tillét at dei kan prøve ut pedagogiske opplegg i eigen klasse. UiT vil ikkje krevje dokumentasjon på tilsettingsforholdet, men dette er ein føresetnad for å kunne gjennomføre arbeidskrava.
Innhald
Emnet gir ei innføring i kva eit andrespråk er, og kva som kjenneteiknar variantar av mellomspråk. Det blir gitt ei grundig innføring i ulike andrespråksteoriar, og korleis ein kan bruke desse til å analysere norsk språkbruk hos andrespråksinnlærarar. Hovudvekta vil bli lagt på undersøkingar og analyse av sjølve språksystemet (fonologi, vokabular, morfologi og syntaks). Ulike aspekt ved norsk grammatikk vil bli presentert i eit samanliknande perspektiv. Teoretiske aspekt ved andrespråkstileigning blir også kopla til andrespråksundervising og fagdidaktiske problemstillingar som gjeld undervisning på 8.-13. trinn. I løpet av kurset skal studentane få forståing for relevansen av underundervisnings- og forskningsfeltet norsk som andre språk i skule og samfunnsliv.Kva lærer du
Etter bestått emne har studentane følgande læringsutbytte:
Kunnskapar:
Studenten har kunnskap om:
• andrespråkstileigning, og korleis denne skil seg frå førstespråkstileigning og fleirspråklegheit
• ulike teoriar om universalgrammatikken og morsmålet si rolle i andrespråkstileigning
• kva eit andrespråk er, og kva som kjenneteiknar mellomspråksvariantar
• sentrale omgrep, teoriar, analysemodellar og metodar i andrespråksforsking
• sentrale prinsipp for undervisning for elevar med norsk som andrespråk, inkludert undervisning basert på digitale løysingar
• språklege rettar for elevar som lærer norsk som andrespråk slik det går fram av opplæringslova og Læreplanverket for kunnskapsløftet 2020
Ferdigheiter:
Studenten kan:
• bruke det teoretiske analyseapparatet på ein sjølvstendig måte
• grunngi analysar av sentrale fenomen i norsk som andrespråk
• diskutere spesielle utfordringar ved det å tileigne seg norsk som andrespråk
• presentere fagstoffet munnleg og skriftleg
• gjennomføre ei empirisk undersøking rundt undervisning for elevar med norsk som andrespråk
Generell kompetanse
Studentane kan:
• bruke kunnskap om andrespråkstileigning til å planlegge og reflektere over undervisning i ei elevgruppe som har ein eller fleire elevar lærer seg norsk som andrespråk
Eksamen
Følgande arbeidskrav må vere gjennomførte og godkjente før ein kan framstille seg til eksamen:
• Studenten skrive ein tekst på mellom 700-1000 ord knytt til eit tema nærmare fastsett av dei kursansvarlege. Teksten skal skrivast på nynorsk. Teksten kan skrivast individuelt eller i gruppe på to eller tre studentar. Ein tekst frå ei gruppe skal vere på minst 1000 ord ikkje meir enn 2000 ord. Teksten blir evaluert med godkjent/ikkje godkjent.
• Studenten skal gjere opptak av ein munnleg presentasjon på 8-10 minutt av ei empirisk undersøking av undervisning der andrespråkstileigning er eit sentralt tema. Denne presentasjonen skal gjerast tilgjengeleg for medstudentar på emnet. Presentasjonen kan gjerast individuelt eller i gruppe på to eller tre studentar: ein gruppepresentasjon skal vere på 13-15 minutt. Presentasjonen blir evaluert med godkjent/ikkje godkjent.
Eksamen består av følgande:
• Sju dagar heimeeksamen. Eksamen skal vere på omlag 3000 ord og skal skrivast på bokmål.
Ved bedømming av eksamen vert det nytta karakterar etter ein skala frå A til E for bestått, og F for ikkje bestått, med A som beste karakter.
Alle skriftlege arbeid på emnet er baserte på følgjande standard: Times New Roman, 12 pkt., 1,5 linjeavstand, 2,5 cm marg.
Ved karakteren F/ikkje greidd til ordinær eksamen har studenten høve til å kontinuere. Ved gyldig forfall har studenten høve til å ta utsett eksamen i byrjinga av påfølgjande semester. Frist for oppmelding til kontinuasjonseksamen/utsett eksamen er 15. januar for emne som vert gitt i haustsemesteret, og 15. september for emne som vert gitt i vårsemesteret.
- Om emnet
- Studiested: Nettbasert |
- Studiepoeng: 15
- Emnekode: NOR-6004
- Ansvarlig enhet
- Institutt for språk og kultur
- Tidligere år og semester for dette emnet