Haust 2018
NOR-3032 Sosiolingvistikk - 10 stp

Søknadsfrist

1. juni for emne som går i haustsemesteret.

Emnetype

Emnet kan takast som eit enkeltemne og er eit valemne i master i litteratur/språk, studieretning nordisk og lektorutdanning 8-13, studieretning nordisk.  

Opptakskrav

Søknadskode 9371 - Enkeltemne på masternivå.

Opptakskrav: Bachelor i språk og litteratur (eller tilsvarande) med fordjuping i nordisk (80 studiepoeng). Av dei 80 studiepoenga (stp) i nordisk må 60 stp vere frå 1000-nivå og 20 stp frå 2000-nivå, og det er eit krav om eit karaktergjennomsnitt tilsvarande C eller betre i desse emna i nordisk. I merknadsfeltet må du oppgje emnekoden på emnet du ynskjer å søke opptak til.  


Innhald

Tema for emnet er språkbruk og språkleg variasjon sett i lys av utanomspråklege tilhøve som geografi, sosial gruppe, kjønn, alder, kommunikasjonssituasjon o.a. Både teoretiske drøftingar og empiriske granskingar blir vektlagde. Kva for sosiolingvistiske forhold som blir tekne opp, kan variere, og vektlegginga av teori og empiri kan òg variere. 

I haustsemesteret 2018 vil tema vere ungdom, språk og identitet. 


Kva lærer du

Etter bestått emne har studentane følgjande læringsutbyte:

Kunnskapar

Studentane:  

  • har fordjupa kunnskapsgrunnlag (i høve til BA-programmet) og teoretisk og metodisk innsyn i utvalde sider av forholdet mellom språk og samfunn
  • forstår korleis språk og samfunn interagerer, både på generelt grunnlag og spesielt med utgangspunkt i empiri frå nordiske språksamfunn

 

Ferdigheiter:

Studentane kan:

  • analysere norskspråklege tekstar og diskursar i eit språksosialt perspektiv  


Undervisnings- og eksamensspråk

Undervisnings- og eksamensspråk er norsk.

Undervisning

3 samlingar, om lag 26 timar. Forelesing, gruppearbeid og arbeidsoppgåver.

Kvalitetssikring av emnet: 

Alle emne vert evaluerte ein gong i løpet av programperioden. Programstyret avgjer kva for emne som skal evalueras av studentar og lærar kvart år.


Eksamen

Arbeidskrav: 

For å kunne gå opp til eksamen må studenten leggje fram (til fastsett frist) ein munnleg presentasjon av en artikkel frå pensum innan ein fastsett frist.

Arbeidskrav vert evaluerte med godkjent/ikkje godkjent.  

Eksamen består av:

Semesteroppgåve (ca. 10 s.) med sjølvvald emne. Emnet skal veljast i samråd med faglærar, og oppgåva skal skrivast under rettleiing i løpet av semesteret. Eksamensspråket er norsk. Valfri målform bokmål eller nynorsk. Ved alle eksamenar i nordisk vert rett og god språkføring vektlagd.

 

Vurderingsuttrykk:

Emnet vert vurdert med bokstavkarakter A-F, der F er "ikkje greidd".  

 

Kontinuasjonseksamen:

Ved karakteren F/ikkje greidd til ordinær eksamen har studenten høve til å kontinuere. Ei semesteroppgåve som har fått karakteren F (ikkje greidd), kan leverast inn til ny vurdering i omarbeidd form. Ved gyldig forfall har studenten høve til å ta utsett eksamen i byrjinga av påfølgjande semester. Frist for å melde seg til kontinuasjonseksamen/utsett eksamen er 15. januar for eksamenar i haustsemestret og 15. august for eksamenar i vårsemestret.  


Pensum

Bøker og avhandlinger (333 s.)

 

Norrby, C. & G. Håkansson. 2015. Introduktion till sociolingvistik. 2. utg. Lund: Studentlitteratur. Kap. 1 (s. 11¿47) og kap. 5¿6 (s. 169¿241). (108 s.)

 

Sætermo, Monica. 2011. n, l, t og d: en komparativ studie av palataler versus postalveolarer i Alta-dialekten. Masteroppgave i nordisk språkvitenskap. Tromsø: Universitetet i Tromsø. (100 s.)

 

Tagliamonte, S.A. 2016. Teen Talk. The Language of Adolescents. Cambridge: Cambridge University Press. Kap. 1¿3 (s. 1¿64) og kap. 12¿13 (s. 205¿266). (125 s.)

 

Artikler (293 s.)

 

Brunstad, E., U. Røyneland & T. Opsahl. 2010. Hip Hop, Ethnicity and Linguistic Practice in Rural and Urban Norway. I Terkourafi, M. (red.): Languages of Global Hip Hop. London: Continuum, s. 223¿255. (33 s.)

 

Bull, T. 2006. Språkkontakt, etnolekt og asymmetriske maktforhold. Norsk på samisk grunn. Nordand: Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning 2006, Vol. 1 (1), s. 37¿50. (14 s.)

 

Hasund, I.K., T. Opsahl & J. Svennevig. 2012. By three means - The pragmatic functions of three Norwegian quotatives. I Buchstaller, I. & I. van Alphen (red.): Quotatives. Cross-linguistic and cross-disciplinary perspectives. Amsterdam: John Benjamins, 2012, s. 37¿67. (31 s.)

 

Kirkham, S. & E. Moore. 2013. Adolescence. I Chambers, J.K. & N. Schilling-Estes (red.): The Handbook of Language Variation and Change, 2. utg., Malden, MA: Wiley-Blackwell, s. 277¿296. (20 s.)

 

Kulbrandstad, L.A. 2015. Språkholdninger. NOA norsk som andrespråk, årg. 30, 2015 (1¿2), s. 247¿283. (37 s.)

 

Maegaard, M. & P. Quist. 2005. Etnografi, praksis og sproglig variation ¿ om etnografisk metode i udforskningen af sproglig variation som social praksis. NyS ¿ Nydanske Sprogstudier 33, s. 42¿73. (32 s.)

 

Opsahl, T. & U. Røyneland. 2016. Reality rhymes ¿ Recognition of rap in multicultural Norway. Linguistics and Education 36 (2016), s. 45¿54. (10 s.)

 

Quist, P. & A. Ravn Skovse. 2017. Sprog i og uden om SKAM. Autenticitetselement, fællesskabsmarkør og vare. Nordisk Tidsskrift for Informationsvidenskab og Kulturformidling, Årg. 6, nr. 2/3, 2017, s. 43¿53. (11 s.)

 

Røyneland, U. 2017. Hva skal til for å høres ut som du hører til? Forestillinger om dialektale identiteter i det senmoderne Norge. I Östman, J.-O., C. Sandström, P. Gustavsson & L. Södergård (red.): Ideologi, identitet, intervention. Nordisk dialektologi 10. Nordica Helsingiensia 48, Helsingfors: Helsingfors universitet, s. 91¿107. (16 s.)

 

Stæhr, A. 2015. Sociale medier og hverdagssprog. I Gregersen, F. & T. Kristiansen (red.): Hvad ved vi nu ¿ om danske talesprog? København: Sprogforandringscentret, Københavns Universitet, s. 153¿164. (10 s.)

 

Sunde, A.M. 2016. "Inspect kniven i inventoryen min". Språklig praksis i et nytt domene. Norsk Lingvistisk Tidssskrift. Årg. 34 (2016), s. 133¿160. (28 s.)

 

Svendsen, B.A. 2014. Kebabnorskdebatten. En språkideologisk forhandling om sosial identitet. Tidsskrift for ungdomsforskning 2014 (1), s. 33¿62. (30 s.)

 

Svendsen, B.A. & U. Røyneland. 2008. Multiethnolectal facts and functions in Oslo, Norway. The International Journal of Bilingualism, 12, 1¿2, s. 63¿83. (21 s.)

 

Hvor er pensumlitteraturen å få tak i?

Studentene må kjøpe eller låne boka av Norrby & Håkansson (2015). All øvrig litteratur er tilgjengelig elektronisk gjennom UBs søketjeneste Oria.

 

Error rendering component

  • Om emnet
  • Studiested: Tromsø |
  • Studiepoeng: 10
  • Emnekode: NOR-3032
  • Tidligere år og semester for dette emnet