vår
2017
NOR-2045 Norsk som andrespråk - 10 stp
Innhold
Emnet gir ei innføring i kva eit andrespråk er, og kva som kjenneteiknar variantar av mellomspråk. Det blir gitt ei grundig innføring i ulike andrespråksteoriar, og korleis ein kan bruke desse til å analysere norsk språkbruk hos andrespråksinnlærarar. Hovudvekta vil bli lagt på undersøkingar og analyse av sjølve språksystemet (fonologi, vokabular, morfologi og syntaks). Ulike aspekt ved norsk grammatikk vil bli presentert i eit samanliknande perspektiv. Teoretiske aspekt ved andrespråkstileigning blir også i nokon grad kopla til andrespråksundervising.Hva lærer du
I løpet av kurset skal studentane få forståing for relevansen av undervisings- og forskingsfeltet norsk som andrespråk i skule og samfunnsliv.
Etter bestått emne har studentane følgande læringsutbytte:
Kunnskapar:
Studenten har kunnskap om:
- andrespråkstileigning, og korleis denne skil seg frå førstespråkstileigning og fleirspråklegheit
- ulike teoriar om universalgrammatikken og morsmålet si rolle i andrespråkstileigning
- kva eit andrespråk er, og kva som kjenneteiknar mellomspråksvariantar
- sentrale omgrep, teoriar, analysemodellar og metodar i andrespråksforsking
Ferdigheiter:
Studenten kan:
- bruke det teoretiske analyseapparatet på ein sjølvstendig måte
- grunngi analysar av sentrale fenomen i norsk som andrespråk
- diskutere spesielle utfordringar ved det å tileigne seg norsk som andrespråk
- presentere fagstoffet munnleg og skriftleg
Eksamen
Arbeidskrav:
Følgande arbeidskrav må vere gjennomførte og godkjente før ein kan framstille seg til eksamen:
- ein munnleg presentasjon i par/grupper på 2-3 studentar
- ei skriftleg øvingsoppgåve
Målform i skriftleg arbeidskrav: nynorsk
Vurderingsuttrykka for arbeidskrava er godkjent/ikke godkjent.
Eksamen består av følgande:
- Skuleeksamen på 4 timar.
Valfri målform bokmål/nynorsk.
Vurderingsuttrykk:
Eksamen blir vurdert med bokstavkarakter A-F, der F blir rekna som stryk/ikkje bestått.
Kontinuasjonseksamen:
Ved karakter F (ikkje bestått) får kandidaten tilbod om å gå opp til kontinuasjonseksamen i byrjinga av påfølgande semester. Ved gyldig forfall får kandidaten tilbod om å gå opp til utsett eksamen i byrjinga av påfølgande semester. Frist for oppmelding til kontinuasjonseksamen er 15. januar for eksamen i haustsemesteret og 15. august for eksamen i vårsemesteret.
Pensum
Tekstbok
Eide, Kristin (red.) (2015): Norsk andrespråkssyntaks. Novus forlag, Oslo.
Boka kan dere kjøpe på Akademika. Mesteparten av boka er pensum.
Artikler
- Alstad, Gunhild Tomter (2015): "Barnehagen som læringsarena for gryende flerspråklighet - en oversikt over forskning 1985-2015", NOA norsk som andrespråk 30.1-2, s. 284-309 (26 s.)
- Anderssen, Merete, m.fl. (Under utarbeidelse): "The acquisition of word order i L2 Norwegian: The case of subject and object shift"
- Brautaset, Anne (2009): "Norsk som andrespråk", i De mange språk i Norge, Tove Bull og Anne-Riitta Lindgren (red.), Oslo: Novus, s. 163-184 (21 s.).
- Golden, Anne (2014): "Ordforrådet hos individer og i tekster¿ (kap. 3) og "Ordlæring" (kap. 7) i Ordforråd, ordbruk og ordlæring, 4. utg., Oslo: Gyldendal, s. 67-91 og 140-170 (56 s.)
- Haznedar, Belma (2013): "Child second language acquisition from a generative perspective", Linguistic Approaches to Bilingualism 3.1, s. 26-47 (22 s.)
- Hilditch, Grethe & Aarsæther, Finn (2008): "Andrespråkseleven og målspråket", i Språkdidaktikk for norsklærere. Mangfold av språk og tekster i undervisningen, Mette Elisabeth Nergård & Ingebjørg Tonne (red.), Oslo: Universitetsforlaget, s. 43-66 (15 s.)
- Nergård, Mette E. & Tonne, Ingebjørg (2008): "Elevteksten ¿ et grammatisk utstillingsvindu", i Språkdidaktikk for norsklærere. Mangfold av språk og tekster i undervisningen, Mette Elisabeth Nergård & Ingebjørg Tonne (red.), Oslo: Universitetsforlaget, s. 27-42 (15 s.)
- Ryen, Else & Gram Simonsen, Hanne (2015): "Tidlig flerspråklighet ¿ myter og realiteter", NOA norsk som andrespråk 30.1-2, s. 195-217 (23 s.)
- Unsworth, Sharon (2016): "Early child L2 acquisition: Age or input effects? Neither, or both?", Journal of Child Language 43.3, s. 608-634 (27 s.)
Stoff utenom pensumboka vil bli distribuert via Fronter ved semesterstart.
Error rendering component
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: NOR-2045
- Ansvarlig enhet
- Institutt for språk og kultur
- Kontaktpersoner
-
-
-
Trine Lise Larsen
Seniorrådgiver og koordinator for lektorutdanningene 8-13
+4777644249
trine.lise.larsen@uit.no
- Tidligere år og semester for dette emnet