UBs fagbaser kan ikke nås via VPN [LØST]

Målgruppe: Studenter, ansatte, gjester / eksterne
Opprettet: 13.03.20 11:38
Sist oppdatert: 22.05.20 09:49

Oppdatering 16.03.20 - 07:15

Det er opprettet en egen VPN profil som kan benyttes forå nå bibliotekstjenestene.

  1. Start "Cisco AnyConnect Secure mobility Client" som vanlig
  2. Skriv inn serveradresse: vpn.uit.no/bibliotek
  3. Trykk Connect og logg på

Det henstilles om at denne profilen kun benyttes når man trenger tilgang til bibliotekets tjenester (fagbaser e-tidsskrifter etc.)


Oppdatering: 13.03.20 - 15:54

Vi har ennå ikke på plass en løsning. Det vil bli jobbet med dette i helgen


Etter at ITA måtte endre VPN løsningen for å oppskalere tjenesten for flere samtidlige brukere er ikke lengere UBs fagbaser mulig å nå via VPN (Se tidligere driftsmelding).

Hva betyr dette for meg?

I praksis betyr det for alle som nå benytter hjemmekontor eller studerer hjemmefra, at fagbasene er utilgjengelige.

Hva gjør ITA med dette?

Dette er en tjeneste som har høy prioritet å få på plass og vi jobber med dette nå

Denne saken vil bli oppdatert


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT Norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544


Få utskriftsvennlig versjon ved å trykke på denne