Hva vet vel vi? – en samtale om risiko og usikkerhet i snøkledde fjell

Velkommen til en kveld med foredrag og paneldiskusjon om risiko i skredterreng

Markus Landrø er utdannet tindeveileder og har over 30 års erfaring med å ta beslutninger i skredterreng på vegne av seg selv og andre. Han instruerer nye tindeveiledere og har vært en av arkitektene bak den norske skredvarslingen. Har har også nylig disputert med en PhD avhandling om beslutningstaking i skredterreng.

Nikolai Schirmer er en internasjonalt profilert skikjører fra Tromsø. Han ble kåret til årets skikjører i 2020 og har produsert en rekke skifilmer. Han er aktuel med den nye filmen "Wawy" som har premiere 16.desember. 1. november ble han selv skadet og reddet etter et fall i Lyngsalpene i Troms.

Mads Gilbert er professor (em) og overlege dr.med. ved Akuttmedisinsk klinikk ved Universitetssykehuset i Nord-Norge. Mads Gilbert er også en profilert stemme i skredverden og har vært med på en lang rekke redningsopperasjoner ved skredulykker i flere tiår.

Audun Hetland leder CARE (Center for Avalanche Research and Education) ved UiT sammen med Andrea Mannberg. Han er førsteamanuensis og har forsket på beslutningstaking i skredterreng og motivasjon i ekstremsport.

Programmet:
Markus Landrø innleder med et 45 minutters foredrag om risiko i skredterreng.
Etterpå blir det en paneldiskusjon om risiko i skredterreng ledet av Audun Hetland
Når: 01.12.21 kl 19.00–21.00
Hvor: Studentsamfunnet Driv