AVLYST: Solsøndag med sang for små og store

VI BEKLAGER Å MÅ BRYTE EN TRADISJON SIDEN 1990, MEN SOM FØLGE AV DE NASJONALE KORONA-RETNINGSLINJENE MÅ VI AVLYSE SOLSØNDAGEN.

Vi feirer at sola er tilbake og at det går mot lysere dager! Norges arktiske universitetsmuseum inviterer til Solsøndag 24. januar med Solkonsert med Sandnessund Blandakor kl. 13.00. Det blir også sang- og tegneverksted for barna kl. 12.00. Velkommen til små og store!

Sandnessund blandakor holder sin tradisjonsrike solkonsert for oss i år kl. 13.00. Koret har sunget på solsøndagen på Tromsø Museum hvert år siden 1990. I år vil det være litt redusert i antall medlemmer. Koret dirigeres av Sissel Helland og dessuten er museets prof. em. Ola Graff med på piano.

På barneaktiviteten kl. 12.00–13.00 kan barna tegne sola og få lære to solsanger.

Koret inviterer alle med på å synge kjente solsanger.

I kafeen blir det salg av solboller.

Om ikke sol ute, så i alle fall sol inne.

Det er nødvendig med påmelding til konserten. Max. 50 plasser i Museumssalen i fastmonterte seter. Først-til-mølla-prinsippet gjelder. Meld deg på med den grønne knapp th.

Påmelding til barneaktiviteten registrerer vi på en app ved inngangen.

Vel møtt!

Med forbehold om endringer på grunn av korona-situasjonen

Når: 24.01.21 kl 12.00–14.00
Hvor: Norges arktiske universitetsmuseum