Lunsjforedrag: Kan vi håndtere effektene av klimaendring gjennom samarbeid?

Velkommen til lunsjforedrag i Panorama kaffebar under Forskningsdagene 2020.

I dette foredraget vil førsteamanuensis Erik Henriksen se nærmere på hvordan vi gjennom studier og prosjekter som integrerer fagfelt som geologi, teknologi og beredskap, kan få en bedre forståelse av hvordan klimaet endres og hvordan vi i fellesskap kan finne gode løsninger.

Henriksen er utdannet geolog, og har lang fartstid innen oljebransjen. Han har ledet internasjonale forskningssamarbeid, og har undervist ved UIT innen petroleumsgeologi i 15 år. Han er nå ansatt på Institutt for teknologi og sikkerhet, og underviser på Bachelor i internasjonal beredskap ved UiT Harstad.

Praktisk informasjon:
Arrangementet foregår i kaffebaren Panorama, mat og drikke kan handles i Prandium i etasjen under.
Det er gratis inngang, men begrenset med plass på grunn av smittevernhensyn. Navn og kontaktinformasjon vil bli registrert ved inngangen.

Når: 21.09.20 kl 11.30–12.15
Hvor: Panorama kaffebar