Natursti for hele familien under Forskningsdagene

Tradisjonen tro blir det natursti for hele familien på den siste dagen av Forskningsdagene. I år skjer dette i Hinnstein-lia rett utenfor Harstad.

Utsikt fra Hinnstein-lia Foto: Øystein Normann
Årets turmål er ikke en Ti på Topp-tur i 2020, men er spesiallaget til Forskningsdagene.

Turen arrangeres i samarbeid med Bedriftsidretten i Troms og Finnmark, og det er som vanlig Øystein Normann som har laget spørsmålene til naturstien.

Turen er på 3 km tur/retur, og passer for alle aldre. Se animasjon og bilder fra løypa.

De som vil kan enkelt gå videre til eksempelvis Vardheia eller Hinnstein på egen hånd etterpå.

Parkering:
Naturstien starter i Breivikhaugen, hvor det er tilrettelagt for parkering på den gruslagte parkeringsplassen. Hvis det er fullt der kan man også parkere ved barnehagen i Breivika, eller ved barnehagen i Holtet, og derfra ta seg til startpunktet i Breivikhaugen.

Starttidspunkt:
Oppgavene til naturstien og skrivesaker deles ut ved start mellom kl. 10.30 - 11.00. Det vil også bli utdeling av litt forfriskninger ved start.

Av smittevernhensyn blir det ikke felles grilling eller annen matservering, så ta gjerne med egen nistemat. På toppen vanker det premier til alle som har vært med på naturstien etterhvert som man kommer opp.

MERK: Arrangementet er åpent for alle. Navn og kontaktinformasjon vil bli registrert ved start.

Ruta for naturstien søndag 27. september 2020
Når: 27.09.20 kl 10.30–13.00