UBs fagbaser kan ikke nås via VPN [LØST]
Oppdatering 16.03.20 - 07:15
Det er opprettet en egen VPN profil som kan benyttes forå nå bibliotekstjenestene.
- Start "Cisco AnyConnect Secure mobility Client" som vanlig
- Skriv inn serveradresse: vpn.uit.no/bibliotek
- Trykk Connect og logg på
Det henstilles om at denne profilen kun benyttes når man trenger tilgang til bibliotekets tjenester (fagbaser e-tidsskrifter etc.)
Oppdatering: 13.03.20 - 15:54
Vi har ennå ikke på plass en løsning. Det vil bli jobbet med dette i helgen
Etter at ITA måtte endre VPN løsningen for å oppskalere tjenesten for flere samtidlige brukere er ikke lengere UBs fagbaser mulig å nå via VPN (Se tidligere driftsmelding).
Hva betyr dette for meg?
I praksis betyr det for alle som nå benytter hjemmekontor eller studerer hjemmefra, at fagbasene er utilgjengelige.
Hva gjør ITA med dette?
Dette er en tjeneste som har høy prioritet å få på plass og vi jobber med dette nå
Denne saken vil bli oppdatert
Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:
Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT Norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544
Sist oppdatert: 22.05.20 09:49