AVLYST - Tore Vorren-seminaret: Svalbardtraktaten 100 år i 2020

AVLYST ARRANGEMENT: Norges arktiske universitetsmuseum følger UiT Norges arktiske universitet sine retningslinjer og avlyser alle arrangement fram til 19.4. på grunn av utviklingen i situasjonen rundt koronavirusutbruddet.

Arktisk Forening inviterer i samarbeid med UiT Norges arktiske universitet til Tore Vorren-seminaret onsdag 11. mars kl. 1900 på Polarmuseet. Tema er Svalbardtraktaten 100 år. Velkommen.

Svalbardtraktaten gav Norge suverenitet over Svalbard, men på visse betingelser.

Innledning ved rektor Anne Husebekk.

Foredragsholdere:
Stian Bones: Svalbardtraktaten, hvordan kom denne ganske unike internasjonale avtalen i stand, og hvilke utfordringer møter traktaten i dag?
Robert Hermansen: Svalbards industrihistorie, med vekt på kulldriften og status nå?

Samarrangement med UiT. Servering av høvelig mat og drikke, og tid til en prat.

Les mer her

Når: 11.03.20 kl 19.00–21.00