Hvilke ferdigheter trenger vi i fremtiden?

Torsdag 27. februar fra klokken 13 til 15 inviterer UiT Norges arktiske universitet, SpareBank1 Nord-Norge og Samfunnsløftet til gratis og åpent møte i Festsalen i Rødbanken.

Har du lyst til å komme?

Du møter Kjell Nordström, en av verdens mest anerkjente foredragsholdere som skal snakke om fremtidens kunnskap og hvordan globale trender påvirker oss alle. I tillegg møter du konserndirektør Turid Aspenes i SpareBank1 Nord-Norge som snakker om hvorfor samtids- og framtidsferdigheter er viktig for banken. Du møter også dekan Kathrine Tveiterås ved BFE-fakultetet som snakker om fremtidens utdanninger sett fra UiT.

Nord-Norge er mulighetenes landsdel med vekst innen de fleste næringer, men også en landsdel med sårbar natur, store avstander og et næringsliv som etterspør flere, kompetente medarbeidere.

Fakultet for biologi, fiskeri og økonomi (BFE) har etablert et panel med deltakere fra samfunns- og næringslivet i landsdelen for å bidra med svar på fremtidens kompetanseutfordringer. Akademia og næringsliv har etablert en arena for å diskutere fremtidens utfordringer og hvordan vi sammen kan løse disse. Det bærende elementet i denne diskusjonen er hvordan vi skal utvikle samtids- og fremtidsferdighetene som kreves for det 21. århundre.

I samarbeid med Sparebank1 Nord-Norge og Samfunnsløftet arrangerer BFE-fakultetet og "Næringslivspanelet" nå et åpent møte om det kompetente Nord-Norge torsdag 27. februar i Rødbanken i Tromsø. Her får du høre fremragende fagfolk snakke om "fremtidsferdighetene" kommunikasjon, problemløsning, kreativitet, innovasjon, samarbeid og kritisk tenking.

Du møter dekan Kathrine Tveiterås ved BFE-fakultetet, konserndirektør for konsernutvikling Turid Aspenes i SpareBank1 Nord-Norge og førsteamanuensis Kjell A. Nordström, som er kjent for bøker som Funky business og Karaokekapitalismen og er rangert blant verdens beste "management thinkers".

Husk å melde deg på – begrenset antall plasser!

Program:
13.00–15.00

BFE – Fremtidens utdanninger
 v/dekan Kathrine Tveiterås

Hvorfor er samtids- og framtidsferdigheter viktig for SpareBank 1 Nord-Norges verdiskaping?
 v/ Konserndirektør Turid Aspenes

”Thriving in Matrix - Setting the Scene for the Next Decade”
v/ førsteamanuensis Kjell Nordström

Dette er en unik mulighet til å høre dyktige fagfolk snakke om hvordan vi skal sikre at bedrifter og det nordnorske samfunnet har tilgang på kompetent arbeidskraft i fremtiden.

Logo Samfunnsløftet

Når: 27.02.20 kl 13.00–15.00