Music in the Arctic Night (Nordlysfestivalen)

Sammen med Musikkonservatoriets rytmiske avdeling og UiT - Norges arktiske universitet har vi i Nordlysfestivalen i en årrekke presentert konseptet Music in the Arctic Night, hvor musikere i sine forskjellige konstellasjoner har fått utfolde seg på en utvalgt scene i byen.
I år bygger vi en scene inne på Maskinverkstedet nede på Vervet for våre studenter! Hver fredag og lørdag under festivalen (24.-25. januar og 31.januar.-1. februar) fra klokken 23.00 er det gratiskonserter med de flinke studentene fra Konsen.

Fredag 24. januar kl. 23.00:

FJELLFROST

Fjellfrost er et band fra Tromsø, der samtlige medlemmer er studenter ved Musikkonservatoriet. Fjellfrost spiller det de selv kaller moderne, poppa og hip jazz/fusion. De ga nylig ut sine første låter i form av Fjellfrost EP, som de ga ut selv. I forbindelse med slippet av EP-en spilte de konserter i Tromsø, Bodø og på Samfundet i Trondheim. De har også vært på scenen under JazzIncubator på Lillehammer i 2019. Bandet består av:

Johanna Solheim-Nilsen, saxofon
August Veseth, keys
Erlend Bjørnå, bass
Emil Fjeldavli, trommer

Bilde av bandet FjellfrostT
Fjellfrost
OLGAPOP

Olgapop er en rykende fersk jazz-kvartet bestående av musikere fra musikkonservatoriet i Tromsø. Bandet spiller standardjazz i tradisjonell stil med inspirasjon fra musikere som John Coltrane, Chet Baker og McCoy Tyner. Dette blir Olgapop sin debutkonsert og det gledes! I bandet har vi;

Anna Skjelbred, vokal
Håkon Asvald, piano
Axel Ytreberg, bass
Markus Kristiansen, trommer