Lørdagsuniversitetet: Bioterrorisme: bør vi frykte å bli angrepet med ebola og pestbakterier?

Terrorisme er mer enn bomber, skyting, giftgasser og henrettelse av gisler. Det er også spredning av dødelige virus og bakterier. Utbruddene av pest og ebola på Madagaskar og i Vest-Afrika viser at infeksjonssykdommer med stor dødelighet er en realitet. Er det grunn til å frykte at terror-organisasjoner i fremtiden vil bruke virus og bakterier mot sivilbefolkningen i land som Norge?

Professor
Ørjan Olsvik ved Det helsevitenskapelige fakultet har over 40 års erfaring fra arbeid med å beskytte mot slike angrepbåde innen forsvaret og gjennom mange år ved Centers for Disease Control and Prevention i USA. Lørdag 01.02 kan du se ham i “Hvelvet” i Rødbanken.

Følg oss gjerne på facebook.com/lordagsuniversitetet

Når: 01.02.20 kl 13.00–14.00
Hvor: Rødbanken, Hvelvet i Storgata 65