Gjesteforelesning: Identifying ‘logics’ and ‘discourses’ within semi-autonomous culture: an engagement between Archer and Foucault.

Forskningsgruppen Space and Time in Education har invitert Nicholas Hardy, Ph.D., førsteamanuensis i sosiologi ved University of New Brunswick (Canada), til Tromsø for å holde gjesteforelesning om å identifisere ‘logikker’ og diskurser innenfor kultur sett som delvis autonom størrelse.

Tittel på forelesningen er Identifying ‘logics’ and ‘discourses’ within semi-autonomous culture: an engagement between Archer and Foucault.

Nicholas Hardy jobber med ulike temaer innen samfunnsvitenskapelig teori, nærmere bestemt marxistiske og post-marxistiske teorier, kritisk realisme, og sentrale begreper hos Michel Foucault. Videre har Hardy jobbet med materialitet som aspekt ved sosiale relasjoner, med utgangspunkt i kritisk realisme som metateoretisk rammeverk.

Etter forelesningen vil det være tid til spørsmål/kommentarer. Forelesningen strømmes, opptaket kommer til å være tilgjengelig ut semesteret.

Link til strømming: (kommer)

Få utskriftsvennlig versjon ved å trykke på denne
Informasjon
Når: 09. oktober 2019 kl. 10.15–12.00
Hvor: E0105 (Breivika)
Studiested: Tromsø
Målgruppe: ansatte, studenter, gjester / eksterne, inviterte
Kontakt: Anna Loppacher