Disputas og prøveforelesning – Master i pedagogikk Roald Andreas Øien

Master i pedagogikk Roald Andreas Øien disputerer for ph.d.-graden i helsevitenskap og vil offentlig forsvare avhandlingen:

“Autism Spectrum Disorders: Complexities associated with sex-differences, screening and diagnosis”

Kort sammendrag av avhandlingen:

The present doctoral thesis examines screening and sex differences in autism spectrum disorders (ASD), and how behavioral, developmental and temperamental features of males and females affect early identification of the disorder.(Avhandlingen er tilgjengelig for utlån hos Seksjon for forskningstjenester frem til disputasdato)

Veiledere
Hovedveileder professor Martin Raimund Eisemann
Biveileder professor Fred R. Volkmar

Biveileder førsteamanuensis Fredrick Shic

Biveileder professor Katarzyna Chawarska

Bedømmelseskomiteen
Professor Connie Kasari, UCLA, Los Angeles, USA – 1. opponent
Assistant professor Giacomo Vivanti, Drexel University, Philadephia, USA – 2. opponent
Førsteamanuensis Kamilla Rognmo, Institutt for psykologi, Det helsevitenskapelige fakultet, UiT Norges arktiske universitet – leder av komité

Disputasleder
Professor Oddgeir Friborg, Institutt for psykologi, Det helsevitenskapelige fakultet, UiT Norges arktiske universitet

Prøveforelesning over oppgitt emne holdes kl. 10.15, samme sted: “Current understanding of treatment outcomes and mechanisms in Autism

Når: 28.06.18 kl 10.15–16.00
Hvor: Tabletten, Farmasibygget