Semesterstartskurs høsten 2018


I forbindelse med høstens semesterstart inviterer Avdeling for utdanning studieadministrative ansatte til kurs.

Agenda for kurset


Gjennomgang av studentweb:

  • Hvordan enkeltemnestudenter og programstudenter semesterregistrerer seg
  • Betalingsfrister - endring f.o.m høsten 18
  • Kort gjennomgang av semesterregistrering for EVU-studenter

Student-ID og studentkort:

  • Hva og hvordan

Info til studenter vedrørende semesterregistrering:

  • Hva og hvorfor

Rutiner etter registreringfristen:

  • Fakultetenes ansvar
  • Avdeling for utdannings ansvar
  • Hvordan vi håndterer studenter som ikke har registrert seg

Håndtering av studieretter i FS:

  • Automatiske inndragelser
  • Hvilke studentstatuser som skal brukes i FS

Eventuelt:

  • Ny aktivering av IT-brukerkonto, data til Lånekassen, vitnemålsportalen, data mellom FS og Canvas

Send gjerne inn spørsmål på forhånd
Dersom du ikke ønsker å stille spørsmålet ditt underveis i kurset, så kan du gjerne sende det inn til oss på forhånd, så vil vi ta dette opp på kurset.
Svar sendes til adm-uta@orakel.uit.no. Merk gjerne e-posten med "Spørsmål til semesterstartskurset"


Mini-kurs i FS
Fra evalueringa av fjorårets semesterstartskurs har det kommet et ønske om å ha et kort FS-kurs i tilknytning til semesterstartskurset.
Når semesterstartskurset er over, så kan de som ønsker det, bli igjen for å delta på mini-kurset i FS. Opplegget vil være at dere kommer med spørsmål, så vil Avdeling for utdanning tegne og forklare.


 

Få utskriftsvennlig versjon ved å trykke på denne
Informasjon
     
Når:
14.08.18 kl. 09:00 - 11:30
Hvor:
Skype
Studiested:
Alta, Hammerfest, Kirkenes, Harstad, Narvik, Bardufoss, Storslett, Bodø, Mo i Rana
Målgruppe:
Ansatte
Ansvarlig:

Spørsmål?:
Grethe Karlsen


Påmelding
Frist: 12.08.2018
Påmeldte: 29 av 50 (maks)

Påmeldingsfristen har gått ut. Beklager
Skip to main content