Åpen dag ved UiT i Alta

Onsdag 14. februar inviteres elever fra videregående skoler i Vest-Finnmark til å besøke UiT i Alta.

Programmet blir som følger:

• Kl. 11.00-11.30 Lett servering i kantina

• Kl. 11.45-12.15 Fellespresentasjon av UiT i kultursalen:

Åpning og velkommen ved viserektor, informasjon om hvordan det er å være student ved UiT i Alta, ved student, presentasjon av samskipnadens tilbud ved representant fra samskipnaden.

• Kl. 12.15- 14.00 Aktivitetsløype på Campus.
  • Stands i glassgata fra 11.00-14.00

HER ER AKTIVITETENE DU KAN VELGE MELLOM:

IDRETT: Utprøving av tester for fysisk form/helse
Test deg selv i testsenteret ved Idrettshøgskolen

FRILUFTSLIV: GEO Catch tur med trekkhund. Bli med ut på tur og få med deg bålkos i lavvu! Krever gode sko/uteklær

REISELIV: Fatbiking. Prøv turisme-produktet! Bli med på opplevelses-produksjonen.Krever uteklær

ØKONOMI: Peppes Pizza og Økonomistudier. Vi gir et nærmere innblikk i hva økonomi-utdanning dreier seg om.

BARNEHAGE-LÆRER: Møt barn, barnehagelærer-studenter og en barnehage. Vi besøker Nyland barnehage ved UiT.Krever uteklær

LÆRER: Møt barn, lærerstudenter og en skole. Vi besøker Elvebakken skole via Skype fra UiT.

SOSIONOM OG BARNEVERN: Møt studenter fra barnevern- og sosialt arbeid. Hør dem fortelle om sine opplevelser da de fikk prøve seg som sosionom og barnevernspedagog.

INGENIØR: Bli med å bygge bro. Prøv dere som ingeniører og på brobygging.

BIOLOGI: Bli med på en praktisk biologiquiz. Bli utfordret både innen økologi, fysiologi og forvaltning!

De fleste av disse aktivitetene har begrensninger på antall deltakere. Dersom du ønsker plass, ta kontakt med oss. Skolene har egne påmeldingsskjemaer.

Elevene fra distriktet busses til og fra Campus Alta. Lokale elever går til UiT.

Når: 14.02.18 kl 11.00–14.30
Hvor: Campus Alta