Workshop av Bredvid: Ut i skyen

I dagens IT-marked går det ikke lang tid mellom hver gang du hører noe om skyen. Det å vite hva skyen er, og hva en kan bruke den til kommer til å være meget nyttig i tiden som kommer.

I denne workshopen, som holdes av konsulentselskapet Bredvid, vil vi vise deg hvordan du kan ta en web-applikasjon ut i skyen, og hvordan ta i bruk funksjonalitet der.

Vi starter med å gi en oversikt over noe av det som finnes. Deretter vil vi gjøre noe spennende med Google Cloud. Vi vil bruke en enkel React.js applikasjon som vi vil få ut i skyen. Vil se på forskjellige måter å hoste applikasjonen på, og fordeler og ulemper ved disse.

Vi serverer mat underveis i workshopen, og etterpå drar vi inn til byen for et par pils/ brus for de som vil.

Meld deg på ved å trykke på den grønne "MELD MEG PÅ!" knappen til høyre. Påmeldingsfristen er mandag 9. oktober.

Ta med pc og godt humør. Velkommen til workshop!

Praktisk info

Tid: 2-3 timer, fra kl 16:00

Passer for: 3. -5. klasse Informatikk

Grad: Medium-avansert

Litt om Bredvid

Bredvid er et norsk konsulentselskap som leverer tjenester innenfor områdene rådgivning, utvikling, UX og skytjenester. Vi utvikler digitale løsninger i både privat og offentlig sektor.

Når: 11.10.17 kl 16.00–19.00
Hvor: A140 Realfagbygget