Frokost for næringsliv og kommuner

Hvilke verdier kan et universitetscampus bidra med inn i et lokalsamfunn? UiT i Narvik inviterer næringsliv og kommuner til frokost - og et innblikk i aktivitetene ved campus.

Narvik er fersk som universitetsby, men i stadig flere sammenhenger dras UiT i Narvik frem som en viktig bidragsyter overfor kommuner og næringsliv, både lokalt og regionalt.

Det snakkes høyt om etablering av verdens største datalagringssenter lokalisert i nabokommunen Ballangen, og der rekruttering av ferdige ingeniør-studenter fra UiT i Narvik blir dratt opp som et godt bidrag til en etablering.

Narvik kommune ønsker å ta steget inn i Smart City-verdenen – og UiT i Narvik vil bidra med kunnskap og studenter.

Nylig hyllet klima- og miljøminister Vidar Helgesen Grovfjord Mekaniske Verksteds satsing på el-båter – der UiT i Narvik har hatt en nøkkelrolle i utviklingen av teknologien bak.

For bare å nevne noen helt ferske eksempler.

3D-laben ved UiT i Narvik er hypermoderne og åpen for næringslivet.

Forskning og utvikling er selvsagt sentrale elementer i det som skjer ved UiT. Men hva kan de enkelte fagområdene ved UiT i Narvik egentlig bidra med i forhold til potensielle oppdragsgivere?

Tre fakulteter er representert ved UiT i Narvik. Nå ønsker flere av instituttene knyttet til fakultetene å gi et innblikk i hva slags aktiviteter de er engasjerte i. Det kan dreie seg om alt fra fremtidens helsetilbud og robotikk til fornybar energi og testing av betong. Stikkordene er mange – aktivitetene enda flere.

Programmet er enkelt og uformelt:

UiT i Narvik utdanner sykepleiere - og driver forskning på helserelaterte spørsmål.

Vi serverer frokost fra klokken 0800. Samtidig med en matbit får deltagerne en liten orientering fra fakultetsledelsen.

Fra ca 0830 legger vi opp til en vandring fra post til post i kantina der de enkelte instituttene forteller mer om sine aktiviteter og viser fram konkrete prosjekter – og selvsagt er åpne for spørsmål fra gjestene.

Du tar med deg en porsjon nysgjerrighet og ønske om å få vite mer om UiT Norges arktiske universitet i Narvik. Påmelding finner du til høyre på siden.

Vi sees!

Når: 27.09.17 kl 08.00–11.00