Åpen tilgang til vitenskapelige publikasjoner

Fri og ubegrenset tilgang til forskningsresultater gagner vitenskapen, samfunnet og den enkelte forsker. Åpen tilgang til vitenskapelige publikasjoner står derfor høyt på (inter)nasjonale og institusjonelle agendaer.

Kom på dette seminaret i regi av Universitetsbiblioteket for å lære hva du som UiT-forsker må vite om vitenskapelig publisering. Seminaret er også åpent for administrativt ansatte og studenter. Vi skal fortelle om UiTs krav og anbefalinger, tilgjengelig infrastruktur og støtte. Ønsker du å få litt oversikt på forhånd, kan du lese om Forskningsstøtte  på UB sine sider.

Er du interessert i åpne forskningsdata, meld deg på kurset "Introduksjon til UiT Open Research Data" samme dag, kl. 09:15 - 11:00.

Når: 30.05.17 kl 12.00–14.00
Hvor: TEO-H3 3.416/3.418 (Psykologi- og jusbiblioteket)
Sted: Tromsø
Målgruppe: alle