Seminar om Åpen tilgang til vitenskapelige publikasjoner og forskningsdata

Fri og ubegrenset tilgang til forskningsresultater gagner vitenskapen, samfunnet og den enkelte forsker. Åpen tilgang til vitenskapelige publikasjoner og åpne forskningsdata står derfor høyt på (inter)nasjonale og institusjonelle agendaer.

Kom på dette seminaret i regi av Universitetsbiblioteket for å lære hva du som UiT-forsker må vite om vitenskapelig publisering og forskningsdatahåndtering. Seminaret er også åpent for administrativt ansatte og studenter. Vi skal fortelle om UiTs krav og anbefalinger, tilgjengelig infrastruktur og støtte. Ønsker du å få litt oversikt på forhånd, kan du lese om Forskningsstøtte  på UB sine sider.

Timeplan:

10:30 – 12:00 Økt 1: Åpen tilgang til vitenskapelige publikasjoner

12:00 – 13:30 Lunsj (med gruppearbeid)

13:30 – 15:30 Økt 2: Åpne forskningsdata

Påmelding til aysa.ekanger@uit.no innen 10. mai 2017. Det er mulig å melde seg på én eller begge økter, med eller uten lunsj (si gjerne ifra om allergier eller andre diettrestriksjoner).

Når: 16.05.17 kl 10.30–15.30
Hvor: IKT-rommet i biblioteket