Kurs i studieteknikk med Akademisk skrivesenter ved HSL (torsdag)

Hvordan skal man gå frem når man leser til eksamen? Hvordan kan man effektivt slippe å lese alt 3-4 ganger før det går inn?

Dette kurset er rettet mot studenter ved HSL som enda ikke har funnet sin måte å studere på. Det er ingen fasitsvar på hvordan man skal være student, men for noen blir tiden man bruker til å studere lite effektiv og frustrerende. Når eksamen nærmer seg så skulle man ønske at man hadde en tryllestav som flyttet alt fagmaterialet fra boka inn i hjernen. Det kan vi dessverre ikke hjelpe deg med, men vi har noen andre forslag.

Vi kommer derfor med

- Forslag til hvordan man kan ta notater i forelesning, og mens man leser.

- Forslag til teknikker for å effektivisere studeringen.

- Forslag til hvordan man kan strukturere studiehverdagen sin.

- Og forhåpentligvis kan vi gi dere en dose motivasjon.

Streaming over nett er avlyst pga. mangel på teknisk utstyr.

Akademisk skrivesenter ved HSL tilbyr hjelp med akademiske oppgaver og svarer på spørsmål angående akademisk skriving. Høsten 2016 holdt vi sju kurs om Innledningen for studenter ved HSL, og dette kurset om studieteknikk er vårt andre i rekken av kurs vi tilbyr.

Når: 23.03.17 kl 12.15–14.00
Hvor: SVHUM B 1004