Norge og Russland: Et særegent naboskap

Onsdag 5. april 1900 lanserer Tromsø Museum - Universitetsmuseet et nytt Ottar og inviterer til Vin&Viten: Norge og Russland: Et særegent naboskap. Gratis inngang og åpne utstillinger. Velkommen!

Asymmetrien mellom stormakten og småstaten har ikke vært til hinder for et stabilt naboskap.

Det er i år 100 år siden tsaren ble tvunget til å forlate tronen og bolsjevikene med Lenin i spissen overtok makta.

Vi markerer naboskapet med et Ottar-nummer om norsk-russiske relasjoner, basert på langvarig forskningssamarbeid mellom norske og russiske historikere.

Dette nummeret av Ottar utgis både på norsk og russisk.

Foredrag ved professor Jens Petter Nielsen og førsteamanuensis Victoria V. Tevlina, begge UiT, og musikkviter Yngvild Sørbye, UiO og NTNU.

Musikk ved masterstudent Andrey Pozyak (fløyte), masterstudent Alena Rogozhina (cello) og

universitetslektor Ekaterina Isayevskaya (klaver).

Gratis inngang og åpne utstillinger.

Velkommen!

Når: 05.04.17 kl 19.00–20.00