Bestill en veterinær og lær om hvordan klimaendringer kan påvirke reindrift

Vil vi få varmere og lengre somre, og mildere vintre? Vil tamreinen gå fra å være fri i fjellet til å bli et husdyr?

Foredraget til veterinær Morten Tryland vil kort skissere de klimaendringene som vi vil møte, og hvordan disse kan være gunstige for reinen om sommeren, men kanskje ikke så gunstige om vinteren. Foredraget kan tilpasses ulike målgrupper

Institutt for arktisk og marin biologi ved UiT- Norges arktiske universitet tilbyr konseptet "Bestill en forsker" til skoler i Tromsø i tidsrommet 21. - 30. september. Foredragene kan tilpasses ulike målgrupper.

Slik bestiller du: Bestilling med informasjon om klassetrinn sendes til Tonje Engevik Eriksen  så snart som mulig, senest 1. september. Førstemann til mølla gjelder.

Vi videreformidler bestilling til forskeren. Læreren og forskeren gjør deretter en avtale direkte. Forskeren vil komme til skolen og holde foredraget til avtalt tid.

Vi ser frem til å motta bestillinger fra din skole!

Starter: 21.09.16 kl 09.00
Slutter: 30.09.16 kl 15.00
Hvor: På skolen som bestiller (Tromsø)
Sted: Tromsø