Bestill en krabbeforsker og lær om krabbekrøll i Tromsø

Har du lyst til at dine elever skal lære mer om krabbeforskning? Kanskje du har noen forskerspirer ved din skole som har lyst til å finne ut hvordan det vil gå med de ulike krabbene i Tromsøområdet i tiden framover?

Einar M. Nilssen er havforsker og har jobbet med rekebiologi siden 1980 og med kongekrabbe siden 1994. Nå jobber han med å kartlegge hvor mye mat som er tilgjengelig for kongekrabbe i Balsfjord (se bilde). Einar vil ta med seg krabber/reker for å illustrere spennende trekk ved rekens og krabbens biologi, og vil viser bilder fra arbeidet sitt på sjøen. I løpet av foredraget vil du få svar på om vi snart kan fiske kongekrabbe i Troms.

Institutt for arktisk og marin biologi ved UiT- Norges arktiske universitet tilbyr konseptet "Bestill en forsker" til skoler i Tromsø i tidsrommet 21. - 30. september. Foredragene kan tilpasses ulike målgrupper.

Slik bestiller du: Bestilling med informasjon om klassetrinn sendes til Tonje Engevik Eriksen så snart som mulig, senest 1. september. Førstemann til mølla gjelder.

Vi videreformidler bestilling til forskeren. Læreren og forskeren gjør deretter en avtale direkte. Forskeren vil komme til skolen og holde foredraget til avtalt tid.

Vi ser frem til å motta bestillinger fra din skole!

Starter: 21.09.16 kl 09.00
Slutter: 30.09.16 kl 15.00
Hvor: På skolen som bestiller (Tromsø)
Sted: Tromsø