Halvdagsseminar om digital eksamen for faglige ved UiT

Velkommen til seminar om digital eksamen for faglige ved UiT- Norges arktiske universitet.

Ønsker du å få høre dine kollegaers erfaring med digital eksamen? På dette seminaret vil vi få presentert 3 ulike måter å gjennomføre digital eksamen på presentert av de fagansvarlige selv. I tillegg til de fagliges erfaringer med digital eksamen vil vi også få høre studentenes erfaringer. Vi avslutter det hele med å se på eksamen, undervisning og fremtidig arbeidsliv i en helhet.

Vi håper du kommer og at du blir inspirert til å tenke nytt i forhold til hvordan et emne/kurs kan tilrettelegges for digital eksamen.

Seminaret er i hovedsak rettet mot faglige, men administrativt og teknisk ansatte er også velkommen til å delta.

Tid: fredag 1. april, 09:00 – ca.12:15 (lett frokost fra 08:30)

Sted: campus Tromsø: TEO hus 6, Aud 3

Program for dagen:

08:30 Enkel frokostservering og mingling

09:00 Innledning v/Wenche Jakobsen, prorektor utdanning og kvalitet

09:15 Hans- Kristian Hernes - Digital skoleeksamen uten digitale hjelpemidler

09:45 Øystein Myrland  – Valg av eksamensform - digital skoleeksamen hvor første del gjennomføres uten tilgang til internett og andre del med tilgang til internett

10:15 Kaffepause

10:30 Kjell Øystein Netland - Digital hjemmeeksamen i introduksjonskurs i fysikk

11:00 Marte Sandslett Seland - Studentenes erfaringer og visjoner for digital eksamen

11:30 Øystein Lund –Samstemt undervisning og eksamen

12:00 - 12:15 Oppsummering og avslutning - Karin Beate Brennholm, prosjektleder digital eksamen

Seminaret vil strømmes til campus i Alta, Narvik og Harstad via denne linken:

De som skal følge strømmingen gjør som følger:

1. Trykk på linken
  2. Trykk på «Watch» knappen som tilhører opptak 01.
  3. I kaffepausen – trykk «Watch» på opptak 02.

Dersom noen som følger strømmingen har spørsmål til foredragsholderne kan de sende dette på melding via Skype for Business til enten Karin Beate Brennholm eller Tone Berre. Vi vil da stille spørsmålene i salen på deres vegne.

Gjør oppmerksom på at det er omlag 30 sek. tidsforskyvning på strømmingen.

Opptak av seminaret vil bli gjort tilgjengelig i etterkant for de som ikke har anledning til å delta.

Dere er alle hjertelig velkommen!

Når: 01.04.16 kl 08.30–12.30
Hvor: TEO Aud 3