Informasjonsmøte med SAIH Tromsø // Info meeting with SAIH Tromsø

BLI MED I SAIH TROMSØ!

(English version below)

Vi i SAIH Tromsø inviterer til informasjonsmøte onsdag 27. januar på Studentsamfunnets møterom kl. 17.30 (rom nummer er 2.128, og ligger ved Muniks rike). Det vil bli informasjon om SAIH og om lokallagets kommende aktiviteter. Møt andre interesserte og hils på oss som allerede er aktive. Forfriskninger serveres.

Etter møtet tar vi bussen sammen til sentrum og deltar på Studentquiz på Driv!

I SAIH kan du jobbe med ulike og spennende temaer om alt fra fengslede studentaktivister i Zimbabwe og kvinners rettigheter i Nicaragua, til skeives rettigheter i Sør-Afrika, okkupasjonen av Vest-Sahara og utdanning for urfolk i Bolivia. Foruten å jobbe med en lang rekke ulike, spennende og viktige temaer er dette også en strålende muligheter til å få praktisk erfaring i løpet av studietiden. Uansett hva du studerer er du velkommen til SAIH Tromsø, det som er viktig er å ha peil på det som skjer i verden. Derfor inviterer vi til debatter, filmvisninger og kampanjer, slik at vi lærer noe nytt, diskuterer med ekspertene og finner løsningene.

I tillegg til alt du lærer er det gøy og sosialt å være med i et lokallag. Her vil du møte engasjerte folk som kanskje blir blant dine beste venner i studietiden, og gjennom samarbeid og arrangementer er lokallagene en fin arena for å møte andre folk og organisasjoner. Du vil bli kjent med studenter på tvers av studieretninger og årskull, og på samlingene våre vil du også få muligheten til å møte aktivister fra andre lokallag, og fra våre partnere i Latin-Amerika og det sørlige Afrika.

Håper å se deg der!

- - - English version - - -

Information meeting with SAIH Tromsø for new students will be held January 27th @ 5.30 pm, "Studentsamfunnets møterom" 2.128, the room next to Muniks rike. Learn more about SAIH and what we do. Join our meeting and meet other students who are interested! Refreshments will be provided.

After the meeting will we take the bus to the city centre and attend the Studentquiz at Driv!

In SAIH you can work with a variety of different and interesting topics ranging from imprisoned student activists in Zimbabwe and womens rights in Nicaragua, to LGBT rights in South Africa, the occupation of Western Sahara and education for indigenous people in Bolivia. Besides working with different and important topics it is also an opportunity to achieve practical experience during your studies. Whatever you study, you are welcome to our SAIH local chapter here in Tromsø. The important thing is to know whats going on in the world. Therefore we arrange debates, movie screenings and campaigns so that we can learn something new.

Being a SAIH activist also means being a part of a very social and friendly organization where you will meet other students who are interested in the same topics. Through cooperation and events the SAIH Tromsø local chapter is a great way to meet students form different studies and other organizations. On our national gatherings you will meet activists from other local chapters and also activists from our partner organizations in Latin America and southern Africa.

Hope to see you there!

Når: 27.01.16 kl 17.30–18.30
Hvor: Studentsamfunnet møterom (innerst i gangen ved cafè Bodega)
Sted: Tromsø