Nobelprisvinner Randy Schekman kommer til Tromsø for å snakke om hva som er problemet med Nature, Cell og andre store tidsskrift. " /> Nobelprisvinner Randy Schekman kommer til Tromsø for å snakke om hva som er problemet med Nature, Cell og andre store tidsskrift. " />

Nobelprisvinner i medisin 2013 til UiT: Dette kan du ikke gå glipp av!

Schekman deltar på årets Munin-konferanse, som arrangeres 30. november og 1. desember. Han skal snakke om hvorfor han mener tidsskrifter som Nature og Cell er et problem for vitenskapen.

– Vi er stolte og glade over å ha fått en kapasitet som Randy Schekman som en av hovedtalerne på årets Munin-konferanse, sier UiT-rektor Anne Husebekk

Les mer: Nobelprisvinner til Munin-konferanse

Schekman, som fikk Nobelprisen i medisin i 2013, er professor i cellebiologi ved University of California Berkeley (UCB) og sjefsredaktør i eLife. Dette er et open access-tidsskrift i biomedisin som Howard Hughes Medical Institute, Wellcome Trust og Max-Planck-Gesellschaft står bak.

Hold av mandag 30. november!

Begge foredragene er åpent for alle, selv om man ikke er registrert som deltaker på Munin-konferansen.

Vel møtt!

Når: 30.11.15 kl 09.15–12.00