Språk og samfunn-seminar: Materiell kultur som del av en revitaliseringsprosess av kvensk kultur og språk

Materiell kultur som del av en revitaliseringsprosess av kvensk kultur og språk. Hvordan skal vi forstå de språkstrategiene folk tar i bruk når et språk er bare et minne fra barndommen, eller når språket ikke har vært overført til neste generasjon?

Sirkka Seljevold har mastergrad frå Visuelle kulturstudier med masteroppgaven When it is easier to watch yourself cry than to watch yourself read in your mother tongue. - Kven Language and Culture in the Making, 2008 og med masterfilmen The Language of My Heart, 2007. Dei siste sju åra har ho arbeidd med visuell antropologi i ulike forskings- og formidlingsprosjekt i kvenske, sjøsamiske og nyinnvandrarmiljø i Nord-Norge. Ho vil med utgangspunkt i eksempel frå dei etnografiske filmprosjekta sine i Finnmark og Nord-Troms og frå eit barneskoleprosjekt i Kåfjord kommune vise korleis materiell kultur får ei sentral rolle med å synliggjøre lokal kulturarv, språk inkludert. I video- og fotoportretta som blir presentert, ser vi korleis folk skaper og bruker språkbaserte ting - "språkgjenstandar" – til å kommunisere kulturelt tilhør. Kva kan slike grasrotinitiativ i tradisjonelt flerspråklige miljø fortelje om kva relevans dei kan ha i revitaliseringsprosessen av eit språk?

Når: 16.11.15 kl 19.00–21.00
Hvor: Rom E-0103 i SV/HUM-bygget i Breivika