høst 2022
VID-6046 Matematikk 2 for 5.-10. trinn, del 1 - 15 stp

Søknadsfrist

Søknadsfrist 01.03 på http://udir.no/videreutdanning (Gir stipend-/vikarmidler)

Søknadsfrist/registreringsfrist ca. 15.05. på http://uit.no/evuweb (Restplasser)

Se http://uit.no/ilp/evu for mer informasjon


Emnetype

Vidareutdanning for lærarar på lavere grad.

Dette er det første av to emne som til saman utgjer studiet Matematikk 2 for 5-10 trinn

Emnet kan ikkje tas som enkeltemne.


Opptakskrav

Søkere må dokumentere: 

  • Fullført lærerutdanning eller annen pedagogisk utdanning som kvalifiserer for å undervise i 5.-10.trinn.
  • Fullført Matematikk 1 eller tilsvarende 30 studiepoeng matematikk.

Deltakerne må være i et ansettelsesforhold i grunnskolens 5.-10. trinn, som tillater at deltakeren kan prøve ut pedagogiske opplegg i egen klasse. UiT vil ikke kreve dokumentasjon på ansettelsesforholdet, men dette er en forutsetning for at studentene kan gjennomføre sine arbeidskrav.


Studiepoengreduksjon

Du vil få en reduksjon i antall studiepoeng (som oppgitt under), dersom du avlegger eksamen i dette emnet og har bestått følgende emne(r) fra før av:

VID-6053 Matematikk 2 for 1-7 trinn, del 1 - MatematikkMOOC 15 stp

Innhold

Følgjande element blir vektlagde:

  • kartlegging
  • matematisk kompetanse
  • tilpassa opplæring i matematikk
  • matematisk kunnskap for undervisning
  • algoritmisk tenkning knytta til programmering og koding

Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentane ha følgjande læringsresultat:

Kunnskapar og forståing

Studenten skal ha

  • kjennskap til kjerneelementene og begrepet «dybdelæring» knytta til LK-20
  • kjennskap til aktuelle kartleggingsverktøy og kva dei kartlegg, både lokale, nasjonale og internasjonale
  • kunnskap om ulike modellar for matematisk kompetanse og for undervisningskunnskap i matematikk
  • kunnskap om ulike måtar ein kan tilpasse undervisninga i matematikk
  • kunnskap om kommunikasjon i matematikk
  • kunnskap om undervisning i brøk, desimaltal og prosent
  • kunnskap om undervisning i algebra og funksjonar
  • kunnskap om algoritmisk tenkning og korleis ein kan bruke programmering og koding i arbeidet med matematikk.
  • kunnskap om korleis undervisning kan utvikle elevars evne til å argumentere og resonnere om matematiske påstandar og bevis
  • kunnskap om «realistisk matematikk» og korleis ein kan bruke kontekst for å auke motivasjon og læring 

Ferdigheiter

Studenten skal kunne

  • gjennomføre kartleggingar av elevar i matematikk og tolke elevar sin matematiske kompetanse både ved hjelp av kartlegging og observasjon
  • vurdera gyldigheten av elevars argumentasjonar i matematikk
  • lage detaljerte planar for undervisning som tar omsyn til korleis elevane tenker, bruk av nyttige eksempel om materiell, og oppbygging av ein brei og solid matematisk kompetanse 

Kompetanse

Ha kompetanse til å

  • evna til å velje relevant kartlegging for ulike elevar
  • å kunne lage ein plan for kartlegging oppfølging av resultata i eiga klasse
  • evna til å tilpasse og prioritere ulikt til ulike elevar basert på kunnskap om matematisk kompetanse
  • å klare å observere og tolke elevane sine strategiar 
  • å kunne leie ei matematisk samtale i klasserommet
  • kunnskap om "realistisk matematikk" og korleis konteksten kan motivere og auke læringsutbyttet
  • kan bruke kunnskapen sin om læreplaner til å vurdere lærebøker og egen undervisning
  • kunne være ressursperson i faggruppa ved eigen skule.

Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Studentane vil møte eit variert utval av undervisnings- og læringsformer. Individuelt arbeid, gruppearbeid og eventuelt tverrfagleg samarbeid rundt matematikkopplæring er sentrale arbeidsformer i tillegg til forelesingar og seminar.

Eksamen

Vurderingsform: Dato: Karakterskala:
Hjemmeeksamen 30.11.2022 09:00 (Utlevering)
14.12.2022 14:00 (Innlevering)
A–E, stryk F

Obligatoriske arbeidskrav:

Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan framstille seg til eksamen:

Observasjon av elevene. Individuelt. Godkjent – ikke godkjent
Plan for kartlegging og oppfølging av resultater i egen klasse Godkjent – ikke godkjent
Obligatorisk frammøte (80 %) Godkjent – ikke godkjent
UiTs samleside om eksamen

Mer info om arbeidskrav

  • 80% oppmøte på undervisninga
  • To skriftlige arbeidskrav (1800 - 2000 ord)
    • Observasjon av elevenes argumentasjon. Individuelt.
    • Lage ein detaljert plan for kartlegging og oppfølging av resultata i eiga klasse, inkludert ei kartlegging med tolking av resultat. Individuelt eller i små grupper.

Kontinuasjonseksamen

Ved karakteren F/ikkje greidd kan ein ta kontinuasjonseksamen i begynninga av neste semester.
  • Om emnet
  • Studiested: Tromsø |
  • Studiepoeng: 15
  • Emnekode: VID-6046
  • Tidligere år og semester for dette emnet