høst
2022
VID-6046 Matematikk 2 for 5.-10. trinn, del 1 - 15 stp
Opptakskrav
Søkere må dokumentere:
- Fullført lærerutdanning eller annen pedagogisk utdanning som kvalifiserer for å undervise i 5.-10.trinn.
- Fullført Matematikk 1 eller tilsvarende 30 studiepoeng matematikk.
Deltakerne må være i et ansettelsesforhold i grunnskolens 5.-10. trinn, som tillater at deltakeren kan prøve ut pedagogiske opplegg i egen klasse. UiT vil ikke kreve dokumentasjon på ansettelsesforholdet, men dette er en forutsetning for at studentene kan gjennomføre sine arbeidskrav.
Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentane ha følgjande læringsresultat:
Kunnskapar og forståing
Studenten skal ha
- kjennskap til kjerneelementene og begrepet «dybdelæring» knytta til LK-20
- kjennskap til aktuelle kartleggingsverktøy og kva dei kartlegg, både lokale, nasjonale og internasjonale
- kunnskap om ulike modellar for matematisk kompetanse og for undervisningskunnskap i matematikk
- kunnskap om ulike måtar ein kan tilpasse undervisninga i matematikk
- kunnskap om kommunikasjon i matematikk
- kunnskap om undervisning i brøk, desimaltal og prosent
- kunnskap om undervisning i algebra og funksjonar
- kunnskap om algoritmisk tenkning og korleis ein kan bruke programmering og koding i arbeidet med matematikk.
- kunnskap om korleis undervisning kan utvikle elevars evne til å argumentere og resonnere om matematiske påstandar og bevis
- kunnskap om «realistisk matematikk» og korleis ein kan bruke kontekst for å auke motivasjon og læring
Ferdigheiter
Studenten skal kunne
- gjennomføre kartleggingar av elevar i matematikk og tolke elevar sin matematiske kompetanse både ved hjelp av kartlegging og observasjon
- vurdera gyldigheten av elevars argumentasjonar i matematikk
- lage detaljerte planar for undervisning som tar omsyn til korleis elevane tenker, bruk av nyttige eksempel om materiell, og oppbygging av ein brei og solid matematisk kompetanse
Kompetanse
Ha kompetanse til å
- evna til å velje relevant kartlegging for ulike elevar
- å kunne lage ein plan for kartlegging oppfølging av resultata i eiga klasse
- evna til å tilpasse og prioritere ulikt til ulike elevar basert på kunnskap om matematisk kompetanse
- å klare å observere og tolke elevane sine strategiar
- å kunne leie ei matematisk samtale i klasserommet
- kunnskap om "realistisk matematikk" og korleis konteksten kan motivere og auke læringsutbyttet
- kan bruke kunnskapen sin om læreplaner til å vurdere lærebøker og egen undervisning
- kunne være ressursperson i faggruppa ved eigen skule.
Eksamen
Vurderingsform: | Dato: | Karakterskala: |
---|---|---|
Hjemmeeksamen | 30.11.2022 09:00 (Utlevering) 14.12.2022 14:00 (Innlevering) |
A–E, stryk F |
Obligatoriske arbeidskrav:Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan framstille seg til eksamen: |
||
Observasjon av elevene. Individuelt. | Godkjent – ikke godkjent | |
Plan for kartlegging og oppfølging av resultater i egen klasse | Godkjent – ikke godkjent | |
Obligatorisk frammøte (80 %) | Godkjent – ikke godkjent |
Mer info om arbeidskrav
- 80% oppmøte på undervisninga
- To skriftlige arbeidskrav (1800 - 2000 ord)
- Observasjon av elevenes argumentasjon. Individuelt.
- Lage ein detaljert plan for kartlegging og oppfølging av resultata i eiga klasse, inkludert ei kartlegging med tolking av resultat. Individuelt eller i små grupper.
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 15
- Emnekode: VID-6046
- Ansvarlig enhet
- Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
- Spørsmål om emnet
- E-post: studie-hsl-ilp@hjelp.uit.no
- Tidligere år og semester for dette emnet