30.09.2021:

Forskningsdagene 30 september 2021 - KOMSA arrangerer PechaKucha-kveld om Konflikt og kommunikasjon

Konflikt og kommunikasjon (PechaKucha)
30.9.2021

kl. 19.00–21.00
Studenthuset, Markedsgata 3, 9510 Alta

Forskningsgruppen KOMSA (Kompetanse i sosialt arbeid) og IBS (Institutt for barnevern og sosialt arbeid), UiT Norges arktiske universitet, campus Alta, ønsker velkommen til PechaKucha-kveld.

Kvelden blir introdusert av instituttleder Veronica Haug og assisterende instituttleder Bodil Olsvik. På planen finner vi en rekke interessante og viktige innlegg:

Konflikt og kommunikasjon
Universitetslektor Karen Colban Hoel (IBS) og universitetslektor Siss-Mari Solli (IBS)

Flyktning eller fiende? Om medier, makt og menneskelige møter i en digital tidsalder
Førstelektor Søren Mosgaard Andreasen (IBS)

Vold i nære relasjoner- dobbeltydmykelse i en samisk kontekst
Førstelektor Berit D. Thorslund (IBS) og Mona Kiil, Nasjonalt kunnskapssenter om Vold og Traumatisk Stress

Joik og musikk som wow-faktor -En undersøkelse om styrking av samisk identitet
Førstelektor Ann-Mari Andersen (IBS)

Inkludering eller ekskludering? Digitalisering i velferdstjenester»
Universitetslektor Ada Zhu (IBS)

Kampen om rusbrukeren – om rusreformen
Førsteamanuensis Wenche M. Kjæmpenes (IBS)

Det vil bli lett servering og mulighet til å diskutere med foredragsholderne i etterkant av innleggene.

Velkommen!
Arrangeres av UiT Norges arktiske universitet

Påmelding kreves
Meld deg på her:

07.06.2021:

Vår forskningsgruppemedlem Aud Kirsten Innjord disputerer for ph.d.graden i sosialt arbeid og sosialpolitikk 15 juni 2021 ved OsloMet

Aud Kirsten Innjord disputerer for ph.d.-grada i sosialt arbeid og sosialpolitikk med avhandlinga "Arbeidet med å være syk og under arbeidsavklaring. En kritisk kulturanalyse av hvordan unge opplever situasjonen med å være syk og under arbeidsavklaring".

21.05.2021:

Stories of Change and Sustainability in the Arctic Regions: The Interdependence of Local and Global.

Upcoming book presents stories of sustainability from communities in circumpolar regions as they grapple with environmental, economic and societal changes and challenges.