Skype for Business Online fases ut for studenter, emeritus og timeansatte til

I løpet av fredag 8.1.2021 fases Skype for Business Online ut for studenter, emeritus og timeansatte og erstattes med Teams.

Hva betyr dette for meg?
Vi anbefaler deg å laste ned Teams skrivebordsprogrammet til din enhet (PC/Mac/Linux) for bedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Du vil få spørsmål om å laste ned skrivebordsprogrammet første gang du åpner Teams via en nettleser.

Du kan også installere skrivebordsprogrammet ved å følge veiledningen i kunnskapsartikkel https://uit.topdesk.net/solutions/open-knowledge-items/item/KI%200424/no/

Vi anbefaler at man laster ned Teamsklient til pc/mac for best funksjonalitet og opplevelse. Du får spørsmål om du vil laste ned skrivebordsversjon når du åpner teams via nettleser første gang eller den kan på forhånd hentes her: https://www.microsoft.com/nb-no/microsoft-365/microsoft-teams/download-app#desktopAppDownloadregion

FAQ

1. Hva skjer hvis jeg blir kalt inn til et Skype møte fra andre organisasjoner etter vi har gått over til Teams?

Svar: Skype klienten ligger fortsatt skjult på klienten, men kun som en møteklient så det vil fungere som før. Ikke mulig å logge inn på denne og få opp kontaktliste og annet.

2. Må jeg slette og opprette nye møteinnkallinger på Skype møter jeg har kalt inn frem i tid?

Svar: Nei, når en går over til Teams only mode konverteres automatisk Skype møtelenkene slik at du kommer inn i et Teams møte når du trykker på dem.

3. Vil det være mulig å legge til eksterne Skype kontakter i mine Teams kontakter og kommunisere direkte med dem?

Svar: Ja, når vi nå går over til «Teams only» mode kan du legge til eksterne Skype for business og Teams kontakter og ha chat og samtaler med dem 1-1. Inntil nå, mens løsningen har vært i «mixed mode» har dette ikke vært mulig.

4. Hva skjer med mine Skype for Business kontakter?

Svar: Disse blir automatisk flyttet over til dine Teams kontakter.



Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


ÅPNINGSTIDER(*)

Besvarelse av telefon og e-post

Mandag - fredag: 08:00-15:30

Skranke

Mandag - fredag: 09:00-15:00 (stengt for lunsj 11:30-12:00) 


 KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Eldre versjon windows. Eldre versjon mac.