TOPdesk - Nytt saksbehandlingssystem for ITA

I løpet av fredag 01.11.19 begynner avdeling for IT å ta i bruk et nytt saksbehandlingsverktøy for håndtering av henvendelser fra våre brukere. Saksbehandlingssystemet heter TOPdesk og erstatter Request Tracker som vi har benyttet siden 2005.

Innlogging til serviceportalen finner du her: uit.topdesk.net

Funksjonalitet

Den nye løsningen har støtte for at du kan følge de sakene du sender inn til Orakelet i portalen, kunnskapsartikler til selvhjelp og skjema for kontakt og bestillinger.

Tilgjengelig funksjonalitet nå

  • Innlogging for ansatte og studenter ved UiT (Feide)
  • Meld inn saker til Orakelet med et nettskjema
    • Fordelen med å benytte et nettskjema er at vi kan fortelle deg hvilken informasjon vi trenger fra deg før du sender din henvendelse. Dette gjør at vi i mindre grad trenger å stille deg oppfølgingsspørsmål for å hjelpe deg. Konsekvensen er at du får svar på din henvendelse raskere.
  • Følg saken din i selvbetjeningportalen.
    • Du får nå samlet alle dine henvendelser til oss på denne nettsiden. Du trenger ikke lete igjennom e-postboksen din for å finne din sak
    • Du kan se status på din sak
    • Du ser den samlede samtalehistorikken på din sak
    • Du kan stille oppfølgingsspørsmål på eksisterende saker
    • Du kan selv løse ut saken din hvis problemet ikke lengere er relevant

Funksjonalitet som kommer

  • Kunnskapsbase
    • Vi vil legge inn vår kunnskapsbase i TOPdesk slik at du får oppslag på disse, enten når du søker etter hjelp eller når du skriver inn en henvendelse til oss. Kanskje det du lurer på allerede har en løsning
  • Tjenesteoversikt
    • Tjenester som leveres av Avdeling for IT vil bli tilgjengelig i portalen. 
    • Skreddersydde skjemaer. Dette kan være alt fra bestillinger til ønske om tilgang til spesifikke systemer eller tjenester.
  • Driftsmeldinger
    • Når det oppstår feil på våre tjenester eller systemer vil du få disse opp i portalen. 
    • Du vil få oversikt over kjente feilsituasjoner og kan be om å "abonnere" på disse slik at du får beskjed når feilsituasjonen er løst

 


Driftsmeldinger fra ITA:
Sist endret 06.07.2020:
Påloggingsproblemer Eduroam
Sist endret 06.07.2020:
Mo i Rana: Problemer med Eduroam

Alle driftsmeldinger

Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


ÅPNINGSTIDER(*)

Besvarelse av telefon og e-post

Mandag - fredag: 08:00-15:00

Skranke

Mandag - fredag: 09:00-15:00 (stengt for lunsj 11:30-12:00)


 KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Eldre versjon windows. Eldre versjon mac.