Hjelp! Noe feiler!

Teknisk feil under gjennomføring

Ring vakttelefonnummeret for AV-hjelp. Det står et nødnummer for lokal IT-hjelp på alle undervisningsrom.

Er det studenter som følger med på direktesending? Ha en plan klar for hvordan de skal få informasjon om at det foregår tekniske feil.

Uønsket hendelse under gjennomføring

Til eksempel, ble noe sagt under pausen som bør fjernes fra opptaket?

  1. Ta kontakt med Orakelet. Vi ønsker å følge opp slike saker.
  2. Deaktiver opptaket ved å sette det til "Private" i My Mediasite. 
  3. Rediger bort de uønskete hendelsene.

Student får ikke spilt av opptak

Informasjon om feilsøking når man ikke får spilt av et opptak og flere typiske spørsmål fra studenter har vi beskrevet på denne siden. Del gjerne lenken med studentene dine i Canvas.


Driftsmeldinger fra ITA:

Alle driftsmeldinger

Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post (*)

Mandag - fredag: 08:00-15:00

Skranke (*)

Mandag - fredag: 09:00-15:00


 KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Klikk her for eldre versjon av Fjernhjelp mac.