Test - Einar

Informasjonen på denne siden omfatter kun tjenester levert av avdeling for IT.

En standard kontorløsning ved UiT består av

  • En datamaskin (Bærbar)
  • En ekstern skjerm
  • En dockingstasjon
  • Tastatur/mus
  • Headset (for telefoni)
  • Eksternt kamera (For Skype for Business)

Datamaskinen kobles til nettverket via det trådløse nettet Eduroam hvor du når dine IT ressurser.


Overskrift

Fellesordningen ved UiT

Fellesordningen ved UiT er en tjeneste hvor Avdeling for IT har gått til innkjøp av datamaskiner som vi har tilgjengelig på lager. Dette gjør at vi raskt kan sette opp dette utstyret ved behov for ansatte ved UiT. Dette er en tjeneste som har noen forutsettninger for at du kan benytte deg av den.

  1. Du må være ansatt i mer enn 20% stilling ved UiT
  2. Du må ha et engasjement som har en varighet over 1 år
  3. *Enkelte avdelinger/grupper er unntatt fellesordningen som Avdeling for IT og Renholdere ved avdeling for bygg og eiendom
Hvis du oppfyller disse kriteriene kan din leder bestille IT-utsryr til deg over denne ordningen. (Hvis du er nytilsatt er dette mest sansynligvis allerede gjort)

Jeg oppfyller ikke kravene for å benytte fellesordningen

Du må da kontakte din leder som må ta en avgjørelse på om din enhet skal finansiere dette.

Det er din leder som bestiller IT-utstyr for deg (Så fremst du selv ikke har myndighet til å bestille selv). Dette gjøres via nettsiden IT-utstyr for ansatte. Dette er en intranettside som krever pålogging. Oversikt over hvilke modeller som er tilgjengelig finnes også her.

Alt IT-utstyr som du har blitt tildelt gjennom fellesordningen tar du med deg selv. Det inkluderer datamaskinen, dockingstasjonen, skjerm, mus og tastatur. Flyttingen gjør du selv samt oppsett av utstyret på ditt nye kontor.

Tips! Legg merke til hvordan utstyret ditt er koblet sammen før du demonterer det. Det skal settes opp helt identisk på ditt nye kontor

Alle datamaskiner ved UiT skal kobles til nettverket via trådløsnettet Eduroam.

Det er fortsatt vanlig at mange datamaskiner er koblet til nettverket med nettverkskabel. Dette er en løsning UiT går bort i fra som en del av veikart 3.0 (side 10). Det betyr at du skal nå alle de tjenestene du har behov for via trådløsnettet, og hvis du opplever problemer med dette, så vårt fokus være å løse problemet på en slik måte at du når tjenesten via det trådløse nettet før vi vurderer kablet nettt som løsning.

Hvis det er slik at standardløsningene som leveres av avdeling for IT ikke er tilstrekkelige for ditt behov, så sender du oss en e-post (se kontaktinformasjon på høyre side) hvor du beskriver hva du trenger og hvorfor. Vi vil da gå i dialog med deg hvor vi ser på ditt behov og vurder dette opp mot løsninger vi kan tilby og tilrettelegge for deg

Driftsmeldinger fra ITA:
Opprettet 18.10.2019:
Orakelet sin skranke er stengt i dag
Opprettet 17.10.2019:
Problemer med siste versjon av MacOS

Alle driftsmeldinger

Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


 

ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post

    Mandag - fredag: 08:00-15:45

Skranke

    Mandag - fredag: 09:00-15:45

Lunchpause (alle dager)

    11:30 - 12:00 (stengt)

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Klikk her for eldre versjon av Fjernhjelp mac.