Mac/Lync/Skype for Business - møteinnkalling via Outlook

Du kan kalle inn til Lyncmøte via Outlook. En fordel er at de inviterte ikke må ha Lync eller Skype for Business på sin Pc eller Mac. Med denne metoden kan du og invitere personer som ikke tilhører UiT eller UH sektoren.

NB! Du må være logget på Lync eller Skype for Business for å opprette møtet. Brukerveiledninga under er tilpasset  Outlook 2016 versjonen men har mange likheter med versjon 2011.

møteinnkalling

1. Klikk på Møte knappen

møteinnkalling

2. Inviter deltakere enten ved navn (gjelder ansatte og studenter ved UiT) eller epostadresse

3. Klikk på Nettmøte og velg Legg til nettmøte. Linken til møtet og annen info genereres automatisk i e-posten.

4. Deltakerne klikker på linken når møtet starter. Du kan skrive ekstra info i tillegg til infoen fra systemet. Møtedeltakerne kan være UiT ansatte eller studenter, eller andre som du har e-postadresse til.

møteinnkalling

5. Klikk på Send knappen

Skip to main content