AV-hjelp for auditorier, møterom og undervisningsrom

Undersøkelser viser at ca 50% av tekniske problemer skyldes brukerfeil. Det er viktig at man møter opp i god tid og er godt forberett til bruk av utstyret. Vi håper at støtteportalen vil være til hjelp ved bruk av audio/video utstyret i rommene våre. 


 

Hvis PC eller annet utstyr virker å være ødelagt, så kontakter du Orakelet for videre assistanse:

Mail: orakel@uit.no

Telefon: 776 44544

Orakelets nettsider: bruk søkefeltet for å finne brukerveiledninger om temaer som ikke dekkes i AVhjelpen.

 


 

Finn riktige ressurser til ditt behov

ITA har nettressurser for deg som ønsker å lære mer om de mest brukte programvarene ved UiT. Kurssiden kan brukes som oppslagsverk, men vil kreve litt mer tid enn nødhjelpen her på AVhjelp.

RESULT tilbyr i-dybden kurspakker på denne siden. Krever god tid.

Trenger dere opplæring i hvordan teamet får mest mulig ut av utstyr og programvarer? Ta kontakt i selvbetjeningsportalen for samtaler, kurs eller workshop.

Oppgradere rommet med utstyr som bedre passer til ditt fagteams behov? Ta kontakt i selvbetjeningsportalen for en samtale.



Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


ÅPNINGSTIDER(*)

Besvarelse av telefon og e-post

Mandag - fredag: 08:00-15:30

Skranke

Mandag - fredag: 09:00-15:00 (stengt for lunsj 11:30-12:00) 


 KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Eldre versjon windows. Eldre versjon mac.