Sharepoint - Oppsett for Windows PC med synkronisering av filer

Denne brukerveiledningen gjelder for:

  • Private datamaskiner
  • Bærbare datamaskiner (private og eid av UiT)
OBS! Ikke bruk denne veiledningen for stasjonære datamaskiner på UiT Campus. Av tekniske årsaker vil ikke den automatiske synkroniseringen av  mappene "OneDrive for Business" og "Sharepoint" fungere korrekt. Hvis du befinner deg på en stasjonær maskin ved UiT følger du brukerveiledningen: Sharepoint - Oppsett for Windows

Forutsetning

Sørg for at du har Office 2013 installert på din maskin. Som ansatt kan du laste dette ned fra LiReg

Anbefaling

Før du starter bør du legge https://mydoc.uit.no og https://udoc.uit.no til som "intranettsider" i Internet Explorer som beskrevet i dokumentet "Sharepoint - Innstillinger for internet explorer". Dette gjør at du slipper å skrive inn brukernavn og passord for hver gang du skal benytte tjenesten fra din maskin.

Brukernavn

Når du blir bedt om å skrive inn ditt brukernavn må du legge til domenet "AD" foran brukernavnet: domene\brukernavn. (Eksempel: ad\abc123)

Figur 1

Oppsett mot Mydoc

1. Start Internet Explorer på din maskin 

2. Logg deg på https://mydoc.uit.no

3. Velg "One Drive" fra toppmenyen

4. Klikk på "Synk" knappen (figur 2)

5. Du vil nå se at du har fått en ny mappe på din datamaskin som heter "OneDrive for Business" (Figur 3)

Du kan nå lagre filene dine til denne mappen og disse filene vil bli synkronisert mot Sharepoint

Oppsett mot Udoc

a. Start Internet Explorer på din maskin 

b. Logg deg på https://udoc.uit.no

c. Klikk på lenken i venstremenyen som tar deg til ditt prosjekt

d. Klikk på knappen "Dokumenter" 

e. Klikk på knappen "Synk" oppe i høyre hjørne (Figur 2).

f. Du vil nå se at du har fått en ny mappe på din datamaskin som heter "Sharepoint" (figur 3).

Hvis du har flere prosjekter vil disse dukke opp som egne mapper i "Sharepoint" mappen

Du kan nå lagre filene dine til disse mappene og filene vil bli synkronisert mot Sharepoint

Figur 2

Figur 3


Driftsmeldinger fra ITA:
Det er ingen aktive driftsmeldinger for øyeblikket

Alle driftsmeldinger

Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


 

ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post

    Mandag - fredag: 08:00-15:45

Skranke

    Mandag - fredag: 09:00-15:45

Lunchpause (alle dager)

    11:30 - 12:00 (stengt)

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Klikk her for eldre versjon av Fjernhjelp mac.