Min side for studenter – Spørsmål og svar

Hvordan logger jeg meg inn på Min side?
Du logger inn på uit.no/studenter/minside med din IT-brukerkonto. Du må ha aktivert din IT-brukerkonto før du kan logge inn på Min side.

Jeg får feilmelding når jeg logger meg inn på Min side - hva betyr dette ?
Dersom du får feilmeldingen "En feil oppstod: Student not found: brukerid=......" betyr det at systemet ikke finner data om deg som student. Årsaken kan være at du ikke er registrert med studierett hos UiT eller tekniske problemer. Dersom du har studierett og feilmeldingen fortsatt vises, forsøk å åpne nytt  nettleservindu og Logg inn på nytt. Dersom du fortsatt har problemer - meldt inn problemet via vårt skjema for tilbakemelding.

Jeg har betalt semesteravgift - hvorfor vises det ikke på Min side?
Det vil ta ca. tre dager fra du betalte semesteravgifta til dette er registrert på Min side. En annen mulighet er at du har brukt feil KID-nummer da du betalte semesteravgifta, slik at din betaling ikke er registrert i studentweb. Ta kontakt med studieinfo@uit.no dersom din betaling ikke er registrert.

Hvorfor vises ikke mine fag under "Dine eksamensmeldinger"?
Det vil ta ca. 15 minutter fra du meldte deg opp til undervisning og eksamen i studentweb til dette vises på Min side.

Min kontaktinformasjon er feil - hvordan endrer jeg den?
Logg inn på https://uit.no/studweb og gå til "Adresse" som du finner under menypunktet "Semesterreg./Utd.plan"  Det kan ta noen minutter før endringen vises på "Min Side"

Hvorfor vises ikke undervisningen min i "Min timeplan" ?
Undervisningen vises ikke før du har meldt deg opp til undervisning og godkjent din utdanningsplan (gjelder kun for programstudenter). Dette gjør du ved å logge inn på https://uit.no/studweb. Det kan gå litt tid før "Min timeplan" er oppdatert med din undervisning.

Hvorfor mangler noe av min undervisning i "Min timeplan" ?
"Min timeplan" viser data fra andre systemer. Dersom undervisningen ikke er registrert på riktig måte kan det bety at det ikke vises på "Min timeplan". Dette gjelder gruppeundervisnig som labundervisning, seminarundervisning, etc. Ta derfor en sjekk på timeplan.uit.no for å sjekke om noe mangler. Meld gjerne inn til oss dersom det er mangler i din timeplan.

Innstillinger - hvordan virker dette?

Ved å gå til din bruker oppe til høyre på nettsiden kan du gjøre tilpasninger i forhold til hvor du hører hjemme som student:

Velg ditt studiested for å få tilpasset informasjon til der du studerer

Velg kalendervisning for å velge hvordan kalenderen din skal vises når siden lastes

Kan jeg bruke Min side på mobil eller nettbrett?

Nettsiden er programmert for å kunne brukes på vanlig PC/Mac og i tillegg mobile enheter som nettbrett og mobiltelefon. Visningen av innholdet på siden vil endre seg i forhold til skjermbredde på din enhet.

Hvordan logger jeg ut?
Klikk på den røde Logg ut-knappen nederst til høyre (på desktop), eller nederst på siden for mobil.


Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

ÅPNINGSTIDER

  • Alle dager: 11:30 - 12:00 (Stengt)

Besvarelse av telefon og e-post

  • Mandag - Torsdag: 08:00-18:00
  • Fredag: 08:00 - 15:45

Skranke

  • Mandag - Torsdag: 09:00-16:00
  • Fredag: 09:00 - 15:00

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon.