Outlook Web App (OWA) - Møteromreservasjon

Denne brukerveiledningen viser deg hvordan du reserverer møterom i Outlook Web App. Reservasjon av møterom er kun tilgjengelig for ansatte ved UiT. Studenter har tilgang til å reservere kollokvierom.

  1. Logg deg inn på outlook.office.com
  2. Velg Kalender (Se bilde under)
  3. Høyreklikk på den datoen hvor du ønsker å reservere møterommet
  4. Klikk på "Ny"
  5. Skriv inn emnet på møtet
  6. Bestem når møtet starter, varighet, påminnelse etc. (Dette kan også justeres i planleggingsassistenten som jeg skal vise lengre nede)
  7. Skriv inn møtetekst
  8. Sett inn eventuelle vedlegg eller bilder
  9. Legg til møtedeltagere. Du kan skrive inn e-postadressene til møtedeltagerne manuellt eller klikke på + tegnet til høyre på linjen for å få opp addresseboken
    • Vær oppmerksom på at når addresseboken åpner seg, så er det ikke sikkert at du ser katalogvelgeren. Trykk på >> for å åpne katalogvelgeren slik at du kan velge katalog.
    • Søk opp møtedeltagerne (Hvis du har merket toppkatalogen "Katalog" søker du blant alle ansatte og studenter ved UiT)
    • Dobbeltklikk på personene for å legge dem til som møtedeltagere
    • Trykk OK når du er ferdig med å legge til møtedeltagere. Du vil nå komme tilbake til selve møteplanleggeren
  10. Trykk på knappen "Legg til Rom"
    • Velg så bygget møterommet befinner seg i og deretter møterommet
  11. Nå kan du gå inn i Planleggingsassistenten for å sjekke om tidpunkt for deltagerne og møterommet passer for alle. Hvis det viser seg at noen av deltagerne eller møterommet er opptatt kan du justere på tiden eller endre møterom her.
  12. Hvis det viser seg at møtetidspunktet ikke passer for alle (eller møterommet) kan du endre det her ved å klikk på alternative møtetidspunkter i kalenderen. Du kan også endre møterommet eller legge og fjerne møtedeltagere her. Klikk OK når du er ferdig med eventuelle justeringer.
  13. Trykk send for å sende møteinnkallelsen. Du vil etter en liten stund få en e-postbekreftelse fra møterommet om romreservasjonen ble godtatt.

Kvittering på e-post

Når du har sendt møteromsreservasjon skal du få en kvittering på e-post (Så fremst du ikke reserverer møtet i en annen persons kalender som beskrevet i Outlook 2010 - Reservere møte på vegne av andre). E-posten vil se ut som følger:

  • Ved vellykket møteromsreservasjon
    Fra: Navn på møterommet
    Emne: Accepted: Emne på møteinnkallingen
  • Ved feilet møteromsreservasjon
    Fra: Navn på møterommet
    Emne: Declined: Emne på møteinnkallingen
  • Grunn for feilet møteromsreservasjon
    Hvis møteromsreservasjonen av en eller annen grunn feiler, vil det stå en begrunnelse i e-posten du mottar.
    • You do not have permission to book this resource
      Dette betyr at du ikke har rettigheter til å reservere dette rommet. Løsning: Finn et annet møterom eller kontakt administrasjonen i det bygget hvor møterommet befinner seg.
    • Your request was declined because there are conflicts
      Dette betyr at noen andre allerede har reservert møterommet i det tidspunktet du ønsket. Løsning: Finn et annet tidspunkt eller møterom
    • Ingen e-post kvittering
      Noe har gått galt. Send en e-post til orakel@uit.no med beskjed om hvilket rom du forsøkte å reservere (Navnet på rommet fra romvelgeren. Se punkt 10) og tidsperiode for bestillingen.

Driftsmeldinger fra ITA:

Alle driftsmeldinger (arkiv)
Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


 

ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post

    Mandag - fredag: 08:00-15:45

Skranke

    Mandag - fredag: 09:00-15:45

Lunchpause (alle dager)

    11:30 - 12:00 (stengt)

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon.