Brukerstøtte for intranettet

Her finner du informasjon og videoer som viser hvordan du kan bruke uit.no/intranett

 

1.Hvordan logge på intranett - Se skjermvideo

2.Oppbygging av intranettet - Se skjermvideo

3.Dine personlige innstillinger - Se skjermvideo

4.Toppmeny - Se skjermvideo

5.Min side - Se skjermvideo

6.Kommunikasjon - Se skjermvideo 1Se skjermvideo 2 / Se skjermvideo 3

7.Organisasjon - Se skjermvideo

8.Søk - Se skjermvideo

Rapporter feil  /  Registrer endringsønsker


1. Hvordan logge på intranettet

Gå til intranett.uit.no og logg på med ditt vanlige brukernavn og passord. Du kan også logge deg på via menypunktet -For ansatte- på uit.no. Når du er innlogget vet systemet hvilken enhet du jobber ved og tilpasser det som vises i forhold til dette.

2.Oppbygging av intranettet

Intranettet består av 3 hovedmoduler. Dette er

-Min side som inneholder informasjon og verktøy tilpasset deg som bruker

-Kommunikasjon som er informasjonskanalen fra UiT og din enhet

-Organisasjon som er de forskjellige enhetene ved UiT sine intranettsider.

3.Dine personlige innstillinger

Når du logger på første gang blir du bedt om å gjøre dine personlige innstillinger for intranett. Du velger selv hva som er relevant for deg. Du kan legge til eller endre i innstillingene senere dersom du ønsker det.

4.Toppmeny

Menyen på toppen av siden inneholder lenker til innhold for -Ansattforhold, -Undervisning, -Forskning, -Formidling samt -Støttefunksjoner. Lenkene går primært til sider på intranett, men også sider fra andre systemer der dette er relevant. Lenkene baserer seg også i stor grad på hva dere som brukere har søkt etter i våre systemer. 

De enkelte enheter har også mulighet til å legge til lokal informasjon knyttet til de enkelte menypunktene der dette er relevant. Du finner disse under -Lokal informasjon- der dette er tatt i bruk.

5.Min side

Min side gir deg mulighet til å synliggjøre de viktigste verktøyene du bruker i din jobb, slik at disse er lett tilgjengelig. Du får også muligheten til å vise personlig informasjon som -undervisning, -siste e-poster, -neste møter m.m

6.Kommunikasjon

Hovedkanal for informasjon fra UiT og din enhet. I tillegg mulighet til å dele informasjon gjennom bruk av -Enhetsrommet- som er en enkel løsning for å kommunisere med dine kollegaer. -Meldinger til ansatte- er en ny funksjon der man kan få opp meldinger basert på tilhørighet, campus og/eller interesseområde. Du gjør dine egne valg i forhold til hva som skal vises her.

7.Organisasjon

Hver enhet har sine egne intranettsider med relevant informasjon. Baserer seg på gamle enhetssider men med tilpasset innhold i forhold til målgruppen ansatte. (Disse sidene er fortsatt under bearbeiding og du vil kunne oppdage lenker til gamle enhetssider - vi jobber med saken!)

8.Søk

Søkefunksjonen oppe i høyre hjørne gir deg mulighet til å søke i alt innhold på intranettet. Søket er basert på fasettert søk dvs. at du kan tilpasse søkeresultatet ved å bruke variablene på høyre side av trefflisten.


Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


 

ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post

    Mandag - fredag: 08:00-15:45

Skranke

    Mandag - fredag: 09:00-15:45

Lunchpause (alle dager)

    11:30 - 12:00 (stengt)

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon.