SharePoint (Ansatte)

OBS! Udoc og myDoc legges ned 02.01.2019. Prosjektområder som du har liggende på Udoc må flyttes til nye sharepoint. Les mer om dette og om hvordan du flytter dine data på forsiden til uDoc

Sharepoint gir deg mulighet til å lagre filene dine i universitetets nettsky og dermed få tilgang til disse fra hvor som helst så lenge du har tilgang til internett. Når du logger deg inn på nettsiden til myDoc eller uDoc får du tilgang på alle filene som er dine eller delt med deg. Her kan du også opprette nye dokumenter og endre dokumentene som allerede ligger der.

Tjenesten støtter Windows og Macintosh sammen med Office 2016. Nettbrett og mobiltelefoner som iPhone og Android (HTC, Samsung) kan også benyttes for å lese og til dels redigere dokumenter.

Sharepoint ved UiT er delt opp i to områder, myDoc og uDoc.

myDoc

På dette området kan du lagre dine personlige filer. Det er også mulig for deg å dele filene med andre ansatte ved UiT. Du kan logge deg inn på myDoc fra https://mydoc.uit.no

uDoc

Dette er er universitetets prosjektområde. Her kan du opprette prosjekter, lagre filer, kalendere, oppgaver og dele disse med alle som er medlem av prosjektet. Du kan logge deg på uDoc fra https://udoc.uit.no 

uDoc har også støtte for å invitere personer som ikke er ansatt ved UiT som medlem. Forutsettningen for dette er at de logger på med en gmail konto.

Brukerveiledninger for hvordan du kobler deg til Sharepoint

     
     

Brukerstøtte

Etter du logger på SharePoint har du tilgang til mange brukerveiledninger som vil lære deg hvordan å bruke SharePoint. Alle brukerveiledninger finnes på SharePoint Support


Driftsmeldinger fra ITA:
Det er ingen aktive driftsmeldinger for øyeblikket

Alle driftsmeldinger (arkiv)
Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


 

ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post

  • Mandag - Torsdag: 08:00-18:00
  • Fredag: 08:00 - 15:45

Skranke

  • Mandag - Torsdag: 09:00-15:45
  • Fredag: 09:00 - 15:00

Lunchpause (alle dager)

  • 11:30 - 12:00 (Stengt)

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon.