Request Tracker (RT)

Request Tracker (RT) er saksbehandlingssystem for IT brukerstøtte ved UiT norges arktiske universitet og benyttes primærtadministrere innkommende henvendelser til IT-avdelingen, men også andre administrative enheter ved UiT.

Tilgang til Request Tracker

Enheter ved UiT kan søke om å få benytte RT som saksbehandlingssystem. Søknaden sendes til orakel@uit.no Søknaden vil bli behandlet av Seksjon for brukerstøtte ved IT-avdelingen. Det anbefales også at man inngår en dialog om bruken av Request Tracker for å finne ut av hvordan man best kan utnytte seg av tjenesten.

rettningslinjer for bruk av tjenesten

Før man får opprettet en kø i RT må man gjøre seg kjent med rettningslinjene for bruk av tjenesten. Det finner du på nettsiden: Request Tracker (RT) - Bruk og rettningslinjer

Tilgang til Request Tracker for saksbehandlere

Hvis enheten du jobber ved benytter Request Tracker kan du få tilgang som saksbehandler. Kontakt den personen som er ansvarlig for Request Tracker ved din enhet for å få e-postadressen til den RT-køen du skal ha tilgang til. Dette vil typisk være en e-postadressen saksbehandlerkøen benytter for å motta e-post.

  • OBS: Det er viktig at du sender henvendelsen fra din e-post ved UiT
  • Når du har fått tilgang logger du deg på med brukernavnet og passordet til din IT-brukerkonto ved UiT

Logge inn i Request Tracker

Du logger inn i RT fra nettsiden https://rt.uit.no. Du må være på universitetets nettverk for å få tilgang til tjenesten. Hvis du ønsker tilgang hjemmefra må du starte VPN først.

Hvordan fungerer Request Tracker?

RT er i hovedsak en spesialisert "e-post klient" som gir saksbehanderne mulighet til å følge, besvare og løse henvendelser fra universitetets kunder (Dvs. studenter, ansatte og andre). I motsetning til en vanlig e-postklient som Outlook blir ikke henvendelsene sendt til personavhengig e-postadresse. E-postene bli levert til en saksbehandlerkø som alle saksbehandlere har innsyn i. På denne måten kan alle saksbehandlerne se hva som er gjort med henvedelsen, hvem som jobber med den og om saken er løst eller ikke.

Brukerveiledninger

Brukermanual

Veiledninger for administrasjon

Diverse


Driftsmeldinger fra ITA:
Det er ingen aktive driftsmeldinger for øyeblikket

Alle driftsmeldinger (arkiv)
Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


 

ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post

  • Mandag - Torsdag: 08:00-18:00
  • Fredag: 08:00 - 15:45

Skranke

  • Mandag - Torsdag: 09:00-15:45
  • Fredag: 09:00 - 15:00

Lunchpause (alle dager)

  • 11:30 - 12:00 (Stengt)

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon.