Outlook 2016 - Legge til delt postboks

Delte postbokser blir lagt til automatisk i Outlook etter at du har blitt gitt tilgang til denne. 

Hvordan får du tilgang til en delt postboks?

Den som er ansvarlig for postboksen (Leder/kontorsjef ol.) må sende en henvendelse til orakel@uit.no og be om at du skal få tilgang til postboksen. 

Kan jeg sjekke om jeg har tilgang til en postboks som ikke vises i Outlook?

Ja. Logg deg inn på Outlook web app (OWA) og koble deg til postboksen der. (Siden OWA leser direkte på server vil den ikke bli påvirket av eventuelle feil i Outlook som kan forårsake at du ikke ser postboksen) - Se brukerveiledning på nettsiden: Outlook Web App (OWA) - Åpne annen postboks

Jeg har tilgang til postboksen i Outlook Web App, men ikke i Outlook. Hva gjør jeg?

Det er mest sansynligvis e-postprofilen Outlook benytter som er problemet. Slett denne og start Outlook på nytt. Se brukerveiledning: https://uit.no/om/orakelet/frag?p_document_id=511258

Koble til en delt postboks manuelt i Outlook (Gjelder kun for SiFT)

  1. Velg fanen Fil / File

  2. Velg "Kontoinstillinger" [1] og deretter "Kontoinstillinger" [2] på nytt
  3. Velg din profil [1]og deretter Endre" [2]
  4. Velg "Flere innstillinger"
  5. Velg fanen "Avansert" [1] og trykk deretter på knappen "Legg til" [2]
  6. Skriv inn navet på postboksen og klikk OK (Du kan nå klikke OK og Ferdig til alle andre åpne vinduer)
  7. Åpne postboksen (Postboksen vil være tilgjengelig nederst i listen over postboksmapper)

 

Ofte spurte spørsmål

Jeg har lagt til postboksen, men den er tom

Hvis postboksen er tom, og du vet det skal være e-poster i denne, betyr det:

  • Du har glet å trykke på triangelet og deretter på mappen Innbox
  • Du er ikke lagt til som medlem for postboksen (Se punkt over)

Outlook velger den delte postboksen når jeg starter Outlook

Pass på at det er din personlige e-postkonto som er satt som standard. Det gjør du ved å trykke på "Fil/File" og velger hvilken postboks som skal vises i det øverste nedtrekksvinduet


Driftsmeldinger fra ITA:
Det er ingen aktive driftsmeldinger for øyeblikket

Alle driftsmeldinger (arkiv)
Nyhetsbrev:
Abonner på IT driftsmeldinger fra UiT. Påmelding / Avmelding

 


 

ÅPNINGSTIDER

Besvarelse av telefon og e-post

  • Mandag - Torsdag: 08:00-18:00
  • Fredag: 08:00 - 15:45

Skranke

  • Mandag - Torsdag: 09:00-15:45
  • Fredag: 09:00 - 15:00

Lunchpause (alle dager)

  • 11:30 - 12:00 (Stengt)

KONTAKTINFORMASJON


Fjernhjelp (Windows)Fjernhjelp (Mac)

"Fjernhjelp" er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon.