Få utskriftsvennlig versjon ved å trykke på denne

Adgangskort for studenter

Informasjon om utlevering av kort, se høyremeny.

Adgangskortet har fire funksjoner: Adgangskort, utskriftskort, bibliotekskort og idkort.

Adgangskort

Kortet fungerer som adgangskort for universitetets bygg og rom. Når du får et nytt studentkort skal kortet være tildelt tilganger basert på hvilket studieprogram du tilhører.Dersom du har behov for flere tilganger på ditt kort, ta kontakt med ditt fakultet, oversikt over rekvirenter for tilganger finner du her.  

 

Endre PIN-kode, Glemt PIN-kode, Tapt kort:
Logg inn på nettsiden adgangskort.uit.no med ditt brukernavn og passord for å se eller endre PIN-kode. Siden er kun tilgjengelig fra UiTs nettverk, eller via vpn.uit.no

Tapt kort meldes først på adgangskort.uit.no. Deretter kan du få dette skrevet ut på ditt lokale hentested.

Kortets gyldighetsdato:
Adgangskortet er gyldig for inneværende semester og utløper etter neste semesters registreringsperiode. Når registrering for neste semester er gjennomført og semesteravgift er betalt forlenges studentkortets gyldighetsperiode fram til neste semesters registeringsperiode utløper.  

Feil ved bruk av adgangskort i kortleser:

 

Jeg får rødt lys/nektet adgang/access denied i kortleser etter jeg taster min PIN-kode, hva gjør jeg?
Sjekk din PIN-kode på https://adgangskort.uit.no

Studenter ved Campus Narvik og Alta må kontakte servicetorget.

Jeg får rødt lys/nektet adgang/access denied i kortleser når jeg drar kortet, hva gjør jeg?
Kortet har ikke tilgang. Ta kontakt med rekvirent for tilgang ved din enhet.

Studenter ved Campus Narvik og Alta må kontakte servicetorget.

Det er ingen reaksjon i kortleseren når jeg benytter kortet, hva gjør jeg?
Ta kontakt der du fikk kortet utlevert, og be dem sjekke kodingen av kortet.

Jeg får grønt lys / Unlocked / Ulåst i kortleser, men døren er fortsatt låst.
Ta kontakt med driftstekniker på bygget.

 

Utskriftskort (PullPrint)

Kortet benyttes også for å hente utkrifter på skrivere som er satt opp med "Pullprint" løsningen. Første gang du benytter kortet må du knytte sammen kortet og brukerkontoen din. Dette er en manuell prosess som du gjør selv, instruksjoner finnes på nettsiden uit.no/orakel/safecom

Dersom kortleser til PullPrint ikke reagerer når du benytter kortet:

  • Sjekk om det står en feilmelding på skjermen til skriveren
  • Har du en feilmelding ta kontakt med Orakelet for feilsøk av skriveren
  • Kommer det ikke en feilmelding, ta kontakt der du fikk kortet utlevert og be dem sjekke koding av kortet.

 

Studentbevis

Vi anbefaler at du bruker studentbevis-appen fra Computas AS som studentbevis. Mer informasjon finner du her:   

Dersom du ikke har Android-telefon, iPhone eller Windows phone med Windows 10, kan du bestille semesterkort i Studentweb. Studentkortet er gyldig som studentbevis sammen med semesterkort eller det medfølgende oblatet for betalt semesteravgift.



Ansvarlig for siden: Magnus Voldsund
Sist oppdatert: 28.06.2021 12:26

 

 Information in english

 

Endre PIN, melde kort tapt?

Benytt denne nettsiden: Adgangskort

 

adgangskort@uit.no

 

Adgangskort

  • Du må legitimere deg for å få adgangskort
  • Du trenger ikke ha med bilde, det tar du hos oss  
  • Adgangskort utstedes kun ved personlig oppmøte

 

Her får du adgangskort:

  • Tromsø: Avdeling for utdanning hos Infosenter UB
  • Alta:  Servicetorget  
  • Hammerfest: Resepsjonen  
  • Narvik: Servicetorget  
  • Harstad: Servicetorget  
  • Bodø: Skranken på Nord universitet