Internasjonalt besøk!

Størrelsen, omfanget av aktiviteter og nærheten til fjell og hav imponerte deltakerne på Kongsbergs Digitale Brukerkonferanse under sitt dagsbesøk på universitetet onsdag 26. september.
Lind-Olsen, Kristine
Publisert: 02.10.18 00:00 Oppdatert: 02.10.18 14:56

150 deltakere fikk fornøyelsen av å holde sine fagsessions på campus breivika som en av tre dager på konferanse i Tromsøbyen. Kongsberg Digitale AS inviterer brukere fra hele verden til årskonferansen. Konferansen har aldri vært arrangert så langt nord. Også universitetet i Tromsø er en av brukerne, våre skipssimulatorer er utstyrt med programvare fra Kongsberg og deres utstyr finnes også ombord i vårt nye forskningsfartøy, Kronprins Haakon.

Rektor Anne Husebekk åpnet dagen og begeistret både med sine ord og flotte drakt! Deltakerne ble som en del av opplegget tatt med på omvisning og "guided tour" på campus. Her fikk de aktivt delta på seilas i simulatorsenteret i Teknologibygget, informasjon om forskningsfartøyet Kronprins Haakon av sjefsingeniør Bjørn Runar Olsen på Fiskerihøgskolen og en tur innom den gjemte skatten, Àrdna, hvor Niklas Labba, leder av SESAM tok alle med på en samisk reise. Alt utførte vi på beste måte!

Bevertning på Vitensenteret samt gode faglige sessions gjorde dagen optimal. Vår egen biolog og fotograf, Audun Richardsen, begeistret stort med sitt fantastiske bildeshow under middagen.

konferansemiddagen på kvelden. Bildet "Vind i seilet" av Hilde Fystro Vasbø. Hyggelig det!
Takketale. Finn Harald Hansen og Kristine Lind-Olsen, under overrekkelsen.

Konferansen AUD.3, Hus 1 Foto: xxx
Rektor Anne Husebekk og leder Kongsberg Digitale simulator AS, Tone Merete Hansen. Foto: xxx

Lind-Olsen, Kristine
Publisert: 02.10.18 00:00 Oppdatert: 02.10.18 14:56