Campus blir «fotballhotell» i helga

UiT Narvik gir sitt bidrag til at Nord-Norges største fotballturnering blir en suksess.
Eidum, Espen Viklem
Publisert: 25.05.16 00:00 Oppdatert: 25.05.16 14:36
Narvik

I helga går den årlige Funn Cup, landsdelens største fotballturnering for aldersbestemte lag, av stabelen i Narvik. Drøyt 240 lag fra både inn- og utland er påmeldt, og byen gjør seg klar til en trivelig invasjon av både unge håpefulle, foreldre, slekt og venner.

Drøyt 240 lag er påmeldt til Funn Cup 2016. UiT Narvik blir overnattingssted for nærmere 200 unger samt foreldre.

UiT ønsker også å bidra til at turneringen blir en suksess – og har derfor åpnet dørene for tilreisende lag. I helga blir campus derfor overnattingssted for nærmere 200 unger og foreldre. I alt er ti klasserom pluss gymsalen satt av til overnattingsgjestene.

Gjestene har fått beskjed om at vi på campus har mange studenter som for tiden jobber med eksamensforberedelser og hovedoppgaver. De vil derfor også bli fulgt opp av personell som skal se til at oppholdet blir trivelig for alle parter. Turneringen finner sted fredag til søndag, og skolen kommer i store trekk til å bli brukt på kveld og natterstid av de tilreisende.

Eidum, Espen Viklem
Publisert: 25.05.16 00:00 Oppdatert: 25.05.16 14:36