Familiefest i Parken

Studentene på Praktisk prosjektledelse ved Handelshøgskolen UiT Harstad og Harstad Profileringspool har gjort det igjen: Eventyrlig aktivitetsdag i Folkeparken med 1100 besøkende barn i alle aldre.
Nilsen, Kjetil
Publisert: 13.05.16 00:00 Oppdatert: 13.05.16 09:49
Harstad

Det startet i fjor – det som kanskje blir et fast vårinnslag i Harstad: Da sørget studentene for en magisk familiefest i Folkeparken, med 750 personer samlet til lek og moro.

- I år hadde vi hadde forhåndspåmelding til arrangementet, og da det bikket 1000 påmeldte, måtte vi sette stopp, sier universitetslektor Heidi Angell Strøm.

- Når trollmor har lagt sine elleve små troll og bundet dem fast i halen ....... Foto: Kjetil Nilsen/UiT

Årets studenter sørget altså for ny deltakerrekord, samtidig som de inviterte til enda flere aktiviteter for små og store i Folkeparken. Her var natursti, troll, eventyr-fortellinger, prinsesser, Selfie-skog, styltevandring, kasting på boks, klatring i trær, flere innslag fra Same-land med skalle-kasting, joik, lassokasting … Mat og drikke kunne de også by på til de frammøtte, takket være sponsing fra flere av byens bedrifter og forretninger.

Mye å utforske i eventyrparken.. Foto: Kjetil Nilsen/UiT

Studiet i Praktisk prosjektledelse legger vekt på å gi studentene både en teoretisk og praktisk ballast. Familiearrangementet Folk i Parken inngår som del av studentenes praktiske øvelse i prosjektarbeid, og er kommet i stand som et samarbeidsprosjekt med Harstad Profileringspool.

Til hjelp for å dra arrangementet denne gang trygt i havn, var en stab på hele 127 personer i sving: frivillige privatpersoner; elever fra drama-linjen på Heggen videregående skole; asylsøkere fra Kvæfjord mottak; Røde Kors.

FOTOALBUM fra Folk i Parken

Nilsen, Kjetil