Fra havets dyp til toppen av seierspallen!

BFE-fakultetet gratulerer "vår egen" professor i biologi, Audun Rikardsen, med stor naturfotopris i London.
Bludd, Ellen Kathrine
Publisert: 16.10.15 00:00 Oppdatert: 16.10.15 15:22

Glassmaneter i nordlys. Foto: Audun Rikardsen

Wildlife photographer of the year awards ble utdelt tirsdag denne uken. Audun Rikardsen vant prisen i kategorien "portfolio", med seks bilder relatert til vann.

Dette er en stor internasjonal anerkjennelse av Rikardsens arbeid. Professoren sier i media at det er hans jobb som biolog som gjør at han får muligheten til å ta slike fantastiske bilder, tett innpå naturen.

Rikardsens fotografiske egenskaper bidrar stort i å formidle forskning fra vårt fakultet. Vi gratulerer og feirer med dette fantastiske glassmanet-nordlysbildet!

Audun Rikardsen er professor i ferskvannsøkologi ved Institutt for arktisk og marin biologi.

Les også: Biologi-professoren vant verdens gjeveste naturfoto-pris

Les også: Norske Audun Rikardsen vant naturfotografenes Oscar

Les også: Wildlife Photographer of the Year 2015: Who won?

Les også: Disse bildene ga Audun naturfotografenes Oscar

Bludd, Ellen Kathrine