Sjørøveri på Senioruniversitetet

Senioruniversitetet i Tromsø blir stadig meir populært - og førstkomande onsdag er det historikar Rune B. Hagen som skal snakke om sjørøveri i nord på 1600-talet.
Berg, Sigrun Høgetveit
Publisert: 24.02.14 00:00 Oppdatert: 24.02.14 11:09

Kystar med store verdiar har alltid tiltrekt seg piratar - så også i nordområda. Dette er Rune Blix Hagen ekspert på, og i programomtalen for onsdagens seminar kan med lesa følgjande:

"Nordsjøens skrekk"

"Sjørøverkaptein Jan Mendoza og hans menn, "Nordsjøens skrekk", herjet i Nordområdene tidlig på 1600-tallet. De røvet alt av verdifulle handelsvarer, tok gisler og svidde av hele kystbygder.

Mendoza hadde rykte på seg for å ha jernpigger og skarpe kniver som vokste ut av knær og albuer. I stedet for negler bar han lange, kvasse klør og fra munnen sto det svovel og lange ildkuler.

I flere år hadde han drevet med storstilt sjøkriminalitet langs kysten av Nord-Norge. Den dansk-norske marinen ble satt inn mot piratene. Det endelige oppgjøret fant sted nordpå i 1615 – blant de største sjørøverslagene i europeisk historie."

Varierte tema for kunnskapshungrige tromsøværingar

Parallelt med UiTs eige "Lørdagsuniversitetet", har den ideelle samanslutninga Senioruniversitetet 45+ vakse fram som eit populært tilbod for den kunnskapshungrige delen av Tromsøs befolkning.

Kvart semester er det eit svært samansett program som blir tilbode på Senioruniversitetet. Med seg har primus motor Rolv J. Seternes eit styre og eit lojalt og stort publikum, som kvar onsdag kl 11 fyller opp kafeen i Polaria. Ikkje uventa er mange av innleiarane frå UiT.

Her er smakebitar frå programmet resten av semesteret:

• 05. mars: Religionsvitar Hege Vidnes: “Den edle død”. En reise i martyrenes historie; fra uskyldsrene jomfruer til selvmordsbombere.
  • 26. mars: Jurist Marius Storvik: Rettssikkerhet i psykiatrien. Når noen bare tar seg til rette i andres privatliv.
  • 30. april: Historikar Jens Petter Nielsen: Leo Trotskij. Forvist fra Sovjetunionen og senere fra Norge. Var han et demokratisk alternativ til Stalin?
  • 07. mai: Medievitar Holger Pötzsch: ’I agree…’ Om digitale nettverk, sosiale medier, overvåking og kontroll.

Heile programmet kan du sjå her.

Berg, Sigrun Høgetveit
Publisert: 24.02.14 00:00 Oppdatert: 24.02.14 11:09